onsdag femte juni

Upp i ottan. Skulle till stan på service. Min (Blåbärs) Pärla var i bättre skick än jag och alla trodde. Servicemännen sa att det mesta såg bra ut, så de bytte bara det viktigaste.
 
Trots det tog det ändå ganska lång tid innan jag lyckades ta mig ut från staden mot norr. Till slut var jag där efter många om och men om befintlighet och handlingsplats. Var en riktigt trevlig solig dag. Med barn och djur och människor. Var "barnpassare" till hennes yngsta och det var jättetrevligt. Kände mig nästans vuxen. Var även ut och red och det var riktigt kul att sitta på en hästrygg igen. Hoppas det blir snart igen.
 
På väg tillbaks till södra mötte jag upp med norraste folket på vägen för att packningen skulle komma till rätt plats och bil. Mellanlandade på halvsödra plockade upp syster och diverse annat och for ut till södraste. Bättre sent än aldrig som man säger. Där blev det mat land film chips. Roligt att trädgårda igen, utan träden dock för det här var i marken.
 
Nästa dags morgon blev tidig för att det skulle hinna rensas upp i landet. Var soligt svettigt varmt trots den unga timmen. For tillbaks till halv södra, dock senaste som vanligt, panik packade och for. Uppplockning på vägen och sen rally till färjan, för att inte tala om hur färden gick på svensklandets vägar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0