ännu en dag

har gått och inte ett moln så långt ögat kan nå, inte en droppe regn på flera dagar. snart torkar vi bort på riktigt. som en herreman på jobbet sa, "inge regn mera värma så att allting dör ut istället" haha. positivast mest han i alla fall. fast kan iofs förstå att det blir rätt långtråkigt att rulla fram och tillbaka fram och tillbaka dagarna i enda.

har fallit in i rutinerna. den ena dagen är den andra lika, alla är de så lika. men imorgon skall jag återuppta mitt cyklande. vi ser väl hur det går. men inget är så häftigt längre nu efter hon sa så där.

idag har jag vaknat jobbat slutat handlat. shoppade loss riktigt galet idag, haha. mus och musmatta för nio euro, och en bikini för fjorton, som jag nu funderar om jag verkligen vill behålla, men färgen den är glad. måste dock vara riktigt solbränd för att den ska se riktigt snygg ut kan jag tro. härom dagen köpte jag även ett par riktigt snygga badshorts.

here's a picture.

bikini. mus. musplatta. badshorts.

osäker framtid

bloggnärvaron fortsätter vara frånvarande. tankarna går kors och tvärs och omvartannat. finner inte lika tid för datorvarande som förut, känner inte för det på samma vis längre, nothing never does.
tiderna förändras står man plötsligt där, letar efter nån som man kan hålla kär.

på bdbn hade en kompis lagt upp en bild med texten "kött fiifan", och sen var man fast på den tjatiga sommarplågelsen. så varsågoda till er som råkar läsa den här texten. det som ändå är lite underligt med den sången är just de två orden som citerades här också. om han nu gillar kraftigare tjejer (enligt egen fri tolkning), varför är det då "kött FYfan"? märkligt. den här andra låten var också tjatig, men det är sant, annars skulle den väl inte få klassas som sommarplåga.

ibland hoppas jag av ngn underlig anledning att det inte ska vara ngn som läser. vet inte i så fall vad vitsen med en blogg skulle vara, om man inte skulle vilja att den lästes. minnesanteckningar för min egen skull kan lika lätt förvaras till pappers och bokform, eller varför inte i kassavalvet som man alltid bär med sig?

kan kanske kretsande kort kortslutas?

cyklandet går på halvt som så mkt annat. volleybollningarna har också bivit färre till antal, men då gäng ansluter sig så spelas det ganska hyggligt efter ett tag. simmandet däremot ökar i antal, sakta men säkert. bamböle. lilla holmen. bovik. knutnäs. lilla holmen. sistnämnda gången kl halv elva på kvällen, men ändå varmt och skönt och uppfriskande, värre var när man kom upp sen.

"beniga bimbo utan fett"
som inte överhuvudtaget har något som helst med
volleybollen att göra, om någon tänkte det så

elfte juli helgen

blev en lång helg. blev nämligen utgång både fredag och lördag och sen volleyboll till relativt sent på söndagskvällen, mitt i där fick folk för sig å springa genom vattenpridaren. det var kallt, så jag sprang bara lite halvt halvhjärtad, vilket resulterade i att jag kände mig ännu mera kladdig.

fredagenskvällsutgång blev riktigt nice. satt och snackade med två finnar hela kvällen, som sen försvann näre stängde så hann ej säga hejdå, och de tyckte förstås att det var jag som försvunnit. "mitt gäng" hade dragit ner till lilla holmen för å simma så gick dit och vände för kom på jag var hungrig. stod vid mini-rökka-kiosken utanför arken och småfrös så vare en som frågade om jag frös, och på det svarade jag jonå lite. då letade han upp en tröja åt mig som jag sen fick för att jag var så söt. han träffade jag även på arken lördagkväll sen. han och hans gäng var också från finland.

löradgen på jobb sen gick ju riktigt utmärkt och tiden flög ju bara fram, plus att vi alla blev klara en timme före vi slutade. desto värre vare på jobbet på söndagen sen dock. fram till lunch segade det sig verkligen nå fruktansvärt, men efter lunchen sen började man vakna igen.

Nu jeklar är jag på gång. Bäst å fara å sova då. Både blogg och bilddagbok uppdaterad samma dag, inte illa. Okey, kanske lite latmannamässigt att kopiera in texten direkt från bilddagboken, men tyckte det var en helt bra sammanfattning. Tar på å ligga på topp. Tiden flyger fram, och det resulterar tydligen i att jag glömmer bort vänners födelsedag. Förlåt, jag skulle ju ha smsat dig igår.

Sommaren är här på riktigt, men var är vårt regn? We really need lots and lots of rain, and evan more than that. Får verkligen vara bra för idag nu. Ska upp på jobb snart, men slutar redan tidigt idag så det ska nog gå bra. Det får vi hoppas på iaf.

Natti Natti Alla Glada Läsare

nöjesresan

Fredagen andra juli anlände jag göteborg runt fem cirka. Vi gick och käkade och såg en för mig örebro bekant. Tydligen är han ursprungligen ifrån där. For hem till henne och slängde av packningen och bytte lite kläder, det var ju så hemskt varmt. Packade även med simkläder. For tillbaks till stan och vi gick tillsammans med hennes killkompis till max som rekommenderade deras lyxmilkshake, och nog var den god alltid. Vandrade en sväng om, och hamnade till slut på en pub som tydligen var ett café, för alla andra pubar hade inträde. Han var lite speciell, vilket vi kasnke lite för tidigt efter vi skiljts åt började diskutera. Men det hela slutade tidigt i säng, efter en lång trött varm dag så var det rätt skönt.

Lördag morgon tredje juli vaknar man till ljudet av i wish i was a punkrocker som ljöd ifrån telefon. Det var den lesbiska tallibanen. Han sa kanske inte så mkt, men skulle komma in om cirka en timme. Rise and shine liksom. Vi tre vandrade runt i staden göteborg. Gick till max igen, men den här gången blev det en glass istället. Köpte oss en varsin sån och satte oss sen i en parkliknande formation vid en staty. Därefter vandrade vi in i en roligt annorlunda butik där jag blev satt och prova diverse märkliga outfits, inte mig emot direkt men ändå. När han for for vi också, fast vidare mot saltholmen där det gick färjor till de olika öarna som man brukar kunna simma vid. Resan dit var inte direkt helt bäst kanske. Landar på en ö, och kommer fram till att vi ville ha mer strand så vandrar till andra sidan ön, för att inse att det inte var så mkt bättre strand där, plus att vi hade kunnat hoppa av båten senare och på så vis sluppit gå så mkt i den stekande hettan. Och så är matbutiken stängd när vi kommer dit. Suck. Oerhört skönt å simma sen, varmt och gott. Kvällen slutade även den desto bättre än resan dit gjorde.

Söndag fjärde juli vaknar jag betydligt mkt tidigare än de, men orkar inte gå upp, vilket senare visade sig vara rätt dumt. Ville fara där runt tolv, typ, men sen visade det sig att packandet tog betydligt längre än vad jag hade räknat med. Till slut kom jag iaf iväg med ett tåg vid fyra, och landade i örebro runt sju. Igen gjorde det väl inte så mkt, då det var rätt trevligt att vandra omkring med er i stora staden. Det jag skulle vilja ha som hon hade som granne, en fruktkiosk med riktigt billig frukt.

Väl i örebro sen blev jag hämtad av general hum och dess ägare. For hem och packade runt lite och hittade fram en handduk. Begav oss vidare till hjälmarebadet, som var en jättemysig insjö med brygga och allt. Kanske inte precis nära, men helt klart cykelavstånd från universitetet nog. Varför har ingen sagt ngt om den stranden förut? Varmt vare i vattnet också. Därefter for vi till mormor och käkade ngt middagsaktigt, fast klockan var sent. Tillbaks hem där vi satt och snackade om allt och ingenting och mitt i allt sov han. Haha. Som vanligt då.

Måndag femte juli. Han käkar frukost som han hade tagit med sig från mormor och far sen till jobbet sitt. Jag går upp och börjar stöka med tvätt och disk och mat. Frenetiskt sökande efter viktigt papper utan särskilt framgångsrikt resultat, dessvärre. Mitt i allt stök inser jag att shit klockan är redan så där mkt. Bäst att packa och börja bege sig. Och än en gång tog packandet längre tid. Suck. Att man aldrig lär sig. Hann dock med tåget båtbussen och sitter på båten nu, så resan har trots vissa stressmoment gått enligt planerna.

Sammanfattningsvis. Har varit en underbart fin helg, med fina människor. Gott om väntetid också, för att inte tala om hur många timmar jag har ägnat åt tågresande. Få se nu, totalt enligt mina enkla uträkningar blev det 8h och 37 min tåg för 1000kr. Så nöjesresa kan man lugnt kalla det.

Nu ska jag gå och se mig lite runt här på båten och se om det är ngt som händer, och sedan åtnjuta min "god" matlåda bestående av kall fullkornspasta och tonfisk, allt ihopblandat med ketchup på. Smaskens!

midsommaraftonskvällen 2010

Kom till cityterminalen fem tio i tio, såg att det skulle gå ett tåg tio över, men tror ni det fanns nå platser kvar till det eller? Nej just precis inte det. Har nu suttit här i någon timme, är svårt att hålla sig vaken. Tåget mitt går inte förrän kvart över ett sen. Den som väntar på ngt gott, som det så fint heter.

Midsommar var faktiskt en solig en. Kändes nästan lite ovanligt då det nästan alltid brukar hänga tunga regnmoln på himlen vid dessa dagar. Firade med gamlingarna på jobbet. Var rätt trevligt. Bar till och med midsommarkrona. Därefter fick vi jordgubbstårta som smakade sommar. Slutade åtta den kvällen. For till marsö, och därefter drog med min syster till grannen. Där spelades det kubb för fullt, som vi hoppade med i. En liten kille var med också, och han var stjärnan i laget. Visade sig att den äldre lilla pojken tydligen var pappa till två barn nu och hade varit tillsammans med sin tjej i ca sex år.

Tänk vad tiden går fort. Två år sen sist man träffade midsommargänget. Och då cirka sex år sen sist jag firade med dom. Alla var med och spelade och bastade sist, vi två hoppade ner och upp igen ur sjön. I år var vi bara fem stycken som spelade, en som hoppade i sjön, och ingen vad jag vet som bastade. Liten miss. I efterhand kommer man alltid på att man borde ha svalkat av sig iaf. Relativt myggfri midsommaraftonskväll, jag hade inte fått några nya bett iaf. Värre vare på söndagen sen då jag lördagen till söndagen hade varit i geta en sväng. Höll på å fnatta sönder mig. Nu har jag faktiskt försökt låta det vara i fred så det börjar se ut som de vill ge med sig och försvinna. Till slut.

resan om sommaren

Nu sitter jag här på båten och skriver. Har flera dagar, gånger och tillfällen känt att jag har velat skriva och uppdatera och informera. När jag väl sätter mig ner för att börja komponera ett inlägg känner jag hur all ork rinner ur mig. Krävande med vårdjobb. Frågan om jag verkligen är ämnad för ett sådant yrke dyker upp om och om igen i omgångar. Som tur nu är att jag har fyra dagar ledigt, som ni kanske gissade så sitter jag alltså på båten på väg till sverige. Ska som första stopp landa vid cityterminalen för att med, antagligen, tåg ta mig vidare till göteborg, och där blir jag sen till söndag. Då tar jag tåget vidare till örebro, sover natten och beger mig tillbaks till Åland med mellanlandning i stockholm.

Sommaren har börjat bra, och den halvan som har varit har varit vackert varm och skön, har dock inte sett till så mycket regn, skulle behöva komma rejäla mängder då allt känns som det börjar torka bortennästan även sanden, typ. Har blivit rikligt med volleyboll då vi råkat ramla in i ett gäng som spelar regelbundet två ggr i veckan, söndag och onsdag från halv sju. Helt underbart är det att få göra något man tycker är roligt så ofta. Dessvärre har det blivit sämre med simmandet, två ggr på riktigt än så länge, och en fuskgång (det var en stor utomhusbassäng med klorvatten, inte för att det var så särskilt varmt i den heller). Planen min att cykla till jobb varje dag har inte riktigt gått i lås än iaf. Efter första dagen på jobbet cyklade jag hem och lämnade bilen i stan. Fjärde dagen cyklade jag fram och tillbaka. Därefter har jag väl cyklat tre eller fyra ggr till. Borde verkligen ta tag i det igen, för då när jag cyklade alla arton kilometrarna så hade jag så mycket marginal att jag både hann duscha och komma i tid.

Båten borde väl snart komma i hamn, så ska försöka packa ihop mig lite nu. Återkommer planerings vis något mer under helgen. Ska försöka skriva varje kväll.

Kan alltid planera det som så iaf.

Därför jag aldrig planerar egentligen,

det blir ju ändå aldrig som man planerar.