halva sommaren

Går somrarna alltid så här fort? Nu har vi redan mitten av juli, trodde "vad ska det bli av den här sommaren?" när jag bestämde mig för att stanna och nu har halva redan gått. Visste inte hur mycket sommar-Åland betydde för mig innan jag var utan det. Varför ska det alltid vara så? Visst har jag haft kul här i Örebro också, men på något sätt har det känts tomt, som att något saknats, och antagligen inte bara för att Örebro är mer som en studiestad, vilket betyder att alla studentlivs kamrater far hem till sina ursprungliga hemställen då värmen börjar närma sig.
 
Hunnit med lite äventyr den här halvan av sommaren som redan i all hast passerat har:
En konfirmation. En spelning. Ett dop. En studentbjudning. En arbetsintervju som lett till jobb. Tre simgånger, här i Örebro faktiskt, eller nåja det beror på hur noga man ser på det. Några bilutflykter. Flera cachingturer som har varit fridfullt avslappnande. Sammanfattat har det blivit två gånger till Åland, hitintills, i början av sommaren och det har varit härligt och sorgligt på samma gång, mest för att man insett vad man kommer komma att sakna under den här varma perioden av året då man inte kommer att närvara när allting lever upp.
 
Får se vad nästkommande halva har att erbjuda. Förhoppningsvis blir den fylld med lika många roligheter som första delen. Del två har redan nu en inbokad resehändelse samt en halvplanerad resa.
 
Del ett avslutad. Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0