stunden kommer sällan

Far too long since last time. Har tagit mig bra länge innan jag lyckats logga in här idag. Har tänkt att jag måste uppdatera hela tiden tills nu innan jag kan fortsätta skriva. Som vanligt tänker jag så, istället för att bara logga in och skriva några rader när jag får känsla för det, brukar fortfarande få det mellan varven nämligen, men slutar alltid med att det aldrig blir av då jag har den där standard tanken "jag gör det om en stund", men den stunden kommer sällan. Sällan verkar dock vara här nu.
 
Hur sammanfattar man åtta månader kort, det är frågan.
Frågan försöks få författad framöver.

September 2012: Tog mig två veckors semester från Åland mellan arbetsavtalen. Passade ovanligt bra med allt som hände omkring i Örebro just då. Belv BodaBorg med några kompisar, alkoholglassfest, spexnolleföreställning samt nollesittning. Helgen där avslutades med en Svinphest på Bärseback också.
 
Oktober 2012: Började komma in i ny-gamla jobbet på Åland och kändes mig som en i gänget där, det var härligt. Det var även denna månad jag köpte mig min första alldeles egna bil, och den är så vacker, min lilla Pärlan. Hamnade även på en fest ute i en mörk skog som hörde till en kommun som inte helt passade in till den platsen enligt mitt lokalsinne.

November 2012: Tiden gick fort den hösten då man jobbade hela tiden och så fort jag fick ledig helg eller två dagar i rad for jag på tur och retur resa till Örebro, kanske lite lång resa för att vända men det kändes värt och behövligt just då.

December 2012: Att det redan var julmånad kändes lite märkligt nog, även om första snön kommit för mer än en månad sen. Även denna månad tog jag mig lite semester så att jag verkligen skulle hinna vara i Örebro och njuta av julmyset med sambon. Den veckan var lugn och skön. Blev även ett Strömpis besök, jag menar hur skulle man inte kunna gå när Dr Bombay spelade. Inte för det i efterhand är något som jag skulle välja att enbart fara för. Julaftonsmorgonen hade det kommit och blåst upp massor av snö så jag och min lilla bil satt fast i en snödriva i ca en och en halv timme innan traktorn lyckades dra loss oss, men annars gick den arbetsdagen bra. Därefter julbordsmiddag (för andra gången den dagen) på Marsö med lite släkt. Juldagsmiddag i Geta med min andra familj. Fasters julmiddag blev uppskjuten pga vädrets ovilja.
 
Januari 2013: Årsskiftesfirandet blev också i Geta, med mycket spelande. Dock lite tröttsamt att behöva vara på jobb kl sju på morgonen dagen efter nyårsafton. Väl tillbaks hemma i Geta var det lite kalasande och sen powersov jag massor. Hann med en tur till Åbo fram och tillbaka, dock inget jag rekommenderar om du inte helt har färdiga planer. Mest spännande under den månaden var att jag blev gudmor till en liten Alexander och sambon blev gudfarbror.

Februari 2013: Dags för kalas igen så blåste upp massor av ballonger och lagade supergod smörgåstårta. Sambon kom förbi Åland en sväng och deltog i våra festligheter. Den veckans helg blev det även inflyttningsfest, volymfyra, hos en kompis. Några drog till krogen några gjorde inte. Sov vi alla tre över i stan och dagen efter körde vi kebabmiddag på ett litet ställe så vi fick ordna långbord för vi blev några stycken. Gott med mat, därefter teshopping och sen bio, såg A good day to Die Hard.

Mars 2013: Tiden går visst snabbt när man har roligt och alltid har fullt upp, i september skrev jag på till mars och det kändes evighetslångtbort, och nu hade även det gått. Mitt i allt for jag till Örebro för jag ville så bestämt dit. Helgen före påsk var det open-mic på Bryggan flera som sjöng och enstaka körde standup, även jag stod visst på "scen" den kvällen, lite så här oplanerat men kul, men man ska passa på så länge det bjuds. Det blev förstås Publicum efter det. Kanske inte helt väl planerat då dagen efter var FattaFatet, men det gick det med. Påsken blev på Åland och det blev mycket runt omkring flängande från norr till söder. Även denna gång hann vi med ett kalas, som var två. Det ena bjöd på tårta och sju sorters kakor.
 
April 2013: Första helgen i april har börjat och varigt, och det ordentligt. Dags för Tjällossning igen, Örebros overallsfest/resa, vilket innebär att cirka 200 utomstädes overallare/studenter kommer hit. Det ordnas lite lekar och sittningar omkring, och som att inte det var nog så hade vi även en för lossning på torsdagen också. Känner mig bra trött och slut nu, men det är av andra orsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0