över till helgens händelse

10-12/2-12: Hjärtslagets 20 års Jubileum i Halmstad

Alla resenärer samlades på Bärseback på fredagen iklädda sina fina overaller för att gemensamt bege sig till vår bokade och abonnerade buss som skulle avgå tolv från bakom Kåren. 12:06 var vi iväg så ganska i tid må jag säga att vi var. Vägen ut från Örebro innehöll många broar, vilket resulterade i många broskålar. Runt tre gjorde vi mellanstopp för att äta. Märkligt hur en hamburgare (fjöla hamburgare = trycka i sig onyttig mat, tex.) kan ha placeboeffekt. Haha. Färden fortsatte framåt förbi förutbestämda församlingsplatser för att plocka upp två till. Bussen anlände runt sex halv sju däromkring då vår käre reseledare fick checka in Örebrew. Därefter påbörjade vi vår vandring mot sovsalen. Runt åtta tillbaka till Kåren för att hänga där i några timmar. Roligaste som hände där den kvällen var att det kom fram en tjej till mig och frågade om mitt efternamn. Visade sig att hon också var ålänning och hennes brorsa och min brorsa hade gått i samma klass på Lycéet. Inte ofta folk kommer fram till mig och frågar om mitt efternamn, men roligt var det. Det andra roliga som hände var att en slumpmässig kille kom fram till mig och frågade om jag var från Örebro. Han tyckte att jag kunde ta hennes märken eftersom han inte träffade henne så ofta, eller ens var i Örebro så ofta. Återvandrade till sovsalen runt ett och där mitt på morgonen runt fyra fem kom en drös med fulla ungdomar till sovsalen, en del fullare än andra.

Frukosten på lördagen hölls från åtta till elva på kårenhusetlokalen, alltså en komma två km bort. Väl där insåg vi att det var vursting kön så några av oss gick till matbutiken mittemot och köpte frukost, medan några andra av oss stannade kvar och insåg att kön ändå inte gick fullt så långsamt. Efter frukosten var det dags för lekar, som inte var som dom brukar. En dubbelsidigt kopierad A4 med frågor/göromål/lekar/utmaningar/dylikt att göra och för varje sak man gjorde fick man olika mängd poäng. Därefter var det slaxmål, den med halaste fingrarna vann, typ. Såg rätt kul ut. Synd bara att man inte ställde upp, hade varit kul. Det var herre-man-på-täppan i kuddkrigsform först, sen tog de fram det stora artilleriet, alltså laxarna. Tillbaks till sovsalarna och via alkoholsalen för att sedan kunna sitta ute och spela treman i snön, medan andra var på punschbingon. Två sittningar, en från fyra till sex, och en från sex till åtta. För att vara tjugoårsjubileum var det ganska konstig organisering ansåg vi. Istället för att alla skulle få komma in och sätta sig till bords, bli välkomnade och därefter bordsvis få gå efter mat, fick alla ta mat direkt när de kom in. Hörde att flera hade blivit utan mat. Tacobuffén funkade väl, men salladen var godast. Sånghäftet var fetast men trots det sjöng vi nästan ingenting och spexandet var två till antal. Mitt i allt (kändes det som) blev vi utkörda för de skulle ställa i ordning inför kårenkvällen. Det som var bra att det ingick två dryck till maten, brukar vanligtvis vara en. Blev utslängda från lokalen så vi begav oss tillbaks till sovsalen igen. Egentligen bra med avstånden, för då känner man sig inte lika onyttig. Några roade sig med att ståendes åka kana ner för glansbacken till alkoholförvaringssalen. In hämta och ut igen. Och där stod han, som sprang fram till mig vid matstoppet och såg fluffhårigtglad ut, mitt i allt, som jag hade letat efter honom på Kåren kvällen före. Hängde mest med honom på Kåren den kvällen. Slumpmässiga duden hälsade glatt på mig denna kväll också. Roligt på overallsresor, folk hälsar så glatt på en. Gick hem halvtimme senare den kvällen och stod utanför alkoholfärvaringsdörren och velade om nästa drag. Slutade med att vi gick upp till våra sovsalar, ångrar dock lite att jag inte kröp upp på deras madrass.

Söndagens frukosttid var en timme kortare, troligtvis för att ingen skulle orka dit bort för att äta dagen efter den festfulla helgen. Några av oss orkade nog upp och iväg i tid för det. Städandet gick bra, men det blev lite panikande efter bussgubbens nummer då vi glömt spara det i elektronisk form och bara hade det till pappers. Men en annan snäll man på bussbolaget fixade det åt oss. Bussens beräknade avgångstid försenades med en kvart ungefär. Lite för fint väder för att sitta på en buss i flera timmar dock. Matpaus på samma ställe som på vägen dit, men den här gången utan placeboeffekten, plus att denna hamburgare var verkligen god, lite tacos över den, samt ett ännu större plus var att den var varm. Anlände hem strax efter fem. Den kvällens träning satt väldigt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0