första aprilveckan

April kom förvånansvärt nog med snö, som sagt, men den smälte bort dagen därpå sen så det var nog lugnt. Som leder oss till måndagen som blev lite av en hemmafrulig dag och eftermiddag; tvättade, diskade och svabbade golv. Kändes skönt att äntligen få det klibbfritt på golven. Där på kvällen sen for jag upp till två nyinflyttade kompisar en sväng. Drack gott te, snackade strunt och såg på semikassa youtubeklipp.

Tisdagen därefter blev vi bjudna på lunch som tack för hjälpen med flyttpackandet och städandet. Det var en fin gest fin fin gest från henne. Hon hjälpte även till med tvättvikandet och aldrig har vår tvätt blivit vikt så snabbt som då när vi var tre personer som hjälpte till. Kvällens träning var utan tränare, men det gick ju bra ändå. Hon som delade lag var väldigt bra på det, dock glömde jag säga det. Sen körde vi språkbad vid räknandet, nämligen på svenska, tyska och även finska. När jag kom hem var karln hennes där också, men de var ganska trötta så de for ganska snart efter jag kommit hem. Fixade med hembryggandet, slangade över till flaskor och satte ny sats.

Onsdag var det tidig morgon som gällde. [mellanpaus för lunch] Tåget vi skulle med gick 06.56 så klockan var ställd att ringa på fem am. Jippie liksom. Men vi orkade upp till slut och eftersom matsäck och allt var färdigfixat kvällen före var det bara good to go. Hann med alla anhalter utan förseningar eller problem. Väl på cityterminalen runt nio går han iväg på stan på jakt efter något skoj. Kort senare ringer han och säger "jag trodde det här var en storstad, ingenting öppnar förrän tio". Klockrenaste kommentaren ever. Haha. Lät så bra när han sa det.
Väl på båten blev det för mycket godis handlat, men det var ändå tv nya sorter. En tuttifrutti holiday och en fazer chokladkaka med smak av jordgubb och vanilj. Den första har jag testat och den är god med många söta semester figurer i, men även en eller två sorter med svarta som även den var god. Gillar godisblandningar som är både sött och salt. Chokladen har jag inte testat ännu.
Syster hämtade oss och hon körde och växlade riktigt bra. Mellanhandlade på Kea och sen hem. Åt lite diverse matigheter och funderade på spel, då dök mor min upp och vi började spela skipboo. Kort därefter kom två kompisar över med sina mobiler. Dom spelade sitt och vi vårt. Tills vårt var slut då började vi spela ticket och därefter uno på många. Det var roligt och intensivt.

Torsdag cyklade till butiken. Tog bilen på låns. Skjutsade in pojkvän till tvåbuss. Hem igen. Lämnade bilen på vägen och gick, glatt lyssnande på musik från min nuförtiden allt-i-ett-telefon. Det var riktigt nice, fast rätt svettigt för cykeln var inte den bästa kanske, borde ha fyllt med luft men hade inte riktigt tid till det. Blev hämtade till Marsö. Fixade med viber till mobilen och blev kontaktad av samma person som jag själv tidigare funderat på att kontakta. Kul. Spelade lite ultrastar. Åt. Ut och kastade ved. En liten promenadsväng runt vattnen och vidare ner till gröna kojan som är gul. Tillbaks hemma fikade vi lite memma och sen sjöng jag och syster tills våra röster försvann, nästintill.

Fredag. Rengjorde lilla badrummet för dörren och elementet såg för hemska ut. Blev betydligt mycket snyggare när jag var klar, vilket var bra joo. Datorerade långt om länge. Precis när jag skulle gå ner till gröna kojan som är gul så ringde han igen så där passligt. De funderade om utgång på kvällen och vi sa att vi skulle höras av mer senare. Men det blev inte så mycket av det nej. Bastade vedeldat precis vid vattnet. Skönt med uppfriskande sjödopp, twice. Kände mig nog rätt ren efteråt. Middagsdags från sju. Åt ett tag och sen visades det bilder från Antarktis, med massor av pingviner. Avslutade hela kvällen med en lång promenadsväng runt postlådan och tillbaka. Det satt fint.
Inte göra nånting nånting alls,
bara göra nånting nånting nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0