snö!?

Hur fick dom för sig att slänga ner en massa snö igår!? Snacka om förvånande. Nog för att allt är borta till idag och man kan inte tro att det snöat kraftigt i tio minuter igår, men iaf. Hallå det är april då ska man inte ha snö, vare menat som ett aprilskämt eller?

Ska skype lite snart, som det nu ser ut verkar en hemresa vara inplanerad till onsdag, alltså måste jag boka om arbetsdagen. Hur jag nu ska lyckas med det, då det verkligen är sista minuten. Kanske får ändra morgonplansresandet till en mittidagenplansresa. Skulle mest helst vilja fara så man kommer fram mitt i dagen istället för kvällen, men vi får väl se hur allt ordnar upp sig.

Helgen som var var intensiv. Fredag blev de tre ställena runt och sen hem sova tidigt (redan vid två am). Lördagen var det bad på butiken inplanerat och vi fick ihop ett rätt stort gäng, sen att de bara hade en liten displaypool var ju en liten nackdel. Några tappra bubbelbadare badade, innan de i princip flög upp ur poolen pga att personalerna gick alla runt med telefoner/walkie-talkies så vi trodde väl dom ringt om oss. Synd bara att man inte hann hoppa i och upp, lite fegt av mig faktiskt. Vart har den äventyrliga sidan av mig försvunnit? Men men. Mellanlandade på max, en del i morgonrock och badmössa, såg rätt söta ut. Väl tillbaka sen hade vi en liten bastustund och jag skyndade sen vidare till Bryggan. Efter ett extra ombyte kände jag mig klädd för temakvällen. Det blev en lång kväll, folk kom inte förrän långt mycket senare än vanligt. Rätt segt. Till slut ordnade det upp sig och blev en rätt trevlig arbetskväll, även om jag kanske inte var eller kände mig som den bästa av arbetare. Efter stängning gick man vidare till Publicum, där det kändes som att det blev en lite annorlundare kväll, fast knappast uddare än tidigare på kvällen i och för sig.

Klockan runt sex am kröp jag till slut ner till sängs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0