glömskan och felandet

Visste att det var någonting jag hade glömt. Blir alltid så när jag går och funderar på vad jag ska skriva hela dagen tills jag slutligen kommer hem till en dator där jag kan skriva ner det sen. Allt som oftast blir det så att hälften faller bort på vägen. Fast det som jag funderade på å skriva var ju inte direkt något viktigt. Tänkte bara notera att Lösnummer är ju en rätt bra tidning. Tar med lite om mycket, varför har jag aldrig läst den förut? Läste den till och från här i några dagar, synd bara att det var ett gammalt nummer för annars hade jag kunnat deltaga i tävlingen där man kunde vinna två biljetter till Kalastider. Julmusiklistan som var med var rätt varierad också, några gamla klassiker men mest bara andra låtar som man inte förknippat med jul förut. Läskigt läsbar läsning, lärande lagade Lösnummer lidelsefullt.

En annan sak som alltid faller på mig är att oavsett vad det är och jag inte ens har lagt mig i det, så är alltid allting mitt fel, även om jag inte ens vet om det. Märkligt fenomen. Har inte lyckats förstå mig på det, och frågan är om jag någonsin kommer göra det. Just nu är jag bara trött på allt och vill fara härifrån. Nästa veckas helg kan inte komma snabbt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0