första snön

föll i natt. Gissa om det var förvånande att se marken (åtminstone asfalterade vägen utanför) helt vit när man kikade ut genom fönstret. Kort därefter var den redan försvunnen under det kraftiga regn som föll. Märkligaste var ju att regnet på något vis förvandlades till snö mitt i allt. Och snön föll i stora flingor och marken täcktes av ett lite tjockare än tunt lager. Dessvärre har allt det fina vita förvandlats till slask nu.

Än en gång har jag gjort det - inte skrivit på hela december. Tänka sig att en hel vecka har gått och jag har inte iddats skriva en endaste liten rad. Ganska som vanligt antar jag. Igår var jag på Örebrew möte och blev invald i styrelsen, men känns lite halvkasst när jag missar redan första inofficiella mötet pga en krock med den andra ansvarsgruppen jag är med i. Försökte hinta lite diskret att jag inte kommer kunna vara alltför aktiv pga Örebrospexet och Spex-SM. Tror dock inte att det framkom så tydligt vad jag försökte mena.

Men nu ska jag halka iväg till km-mötet,
och imorgon blir det uppdrag sminkkladdning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0