sjöslaget

som hette duga. inte för att jag direkt har så mkt att jämföra med då detta var mitt första. men kul var det. invigningens huvudmission att bevara manteln hel och oskadd lyckades och man är nu stolt medlem i örebrew - örebros reseförening. jag levde ett helt dygn i den, till och med åt sov och duschade med den eller om det heter i den.

på terminalen fanns det många färgglada overallare, och massor av söta märken, varav några man ångrar att man inte bytte till sig direkt när man såg dom. när man väl kom på att man nog egentligen kanske hade velat ha just det där märket så var det försvunnet och bortbytt. där var även många bekanta ansikten från invasion dalarna resan. om ni får för er att undra något om resan så äre bara att ni frågar, ni vet den som inget frågar får inget veta.

bussresan hem var sångfull. riktitg kul att sitta där med alla andra och sjunga. ingen tanke på om det lät bra eller blev rätt, bara tankar på att det var kul. och det vare verkligen. mitt i det hela var det tydligen dags för en årlig tradition, nämligen tipsrundan för att kolla om vi kom ihåg ngt ifrån resan. tio frågor som var baserade på örebro och handlade om båtresan i stort och även lite om örebrew. det roligaste med det var att jag vann. en tshirt och två märken till och med.
vi kan supa utan att ha roligt,
heja heja heja örebrew!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0