senaste tiden som vanligt

har jag inte tagit mig tid att skriva. Detta inlägg kommer alltså bli en sån där jobbig sammanfattning över lång tid. Men för en gångs skull tänker jag börja från början.

Nu ska vi se, var ska man börja. Jo, Invasion Dalarna, 24-26 september, första utomsockensresan under Örebrewflagg, som även kan förknippas med den fina "vi kan supa utan att ha roligt, heja heja Örebrew". Det blev en helkul resa trots allt regn, dock blev det förstås fint väder då vi skulle fara hem. På sittningen skrek jag mest och värst. Hahah, det var kul, haha "shark". Där var en intressant pojk, antagligen flera, men en som jag hängde rätt mkt med första kvällen/natten/morgonen, vad det nu heter. Han skulle ha med mig på efterfest hela tiden. Det enda med resan som jag lite ångrar var att jag stannade i sovsalen istället för å dra på efterfest då efter sittningen på lördagen. Frukosten på bussen på väg tillbaks till Örebro var riktigt god, skivad kalkonsalami.

Helgen därefter for jag till Åland. Började dock med en Nollesittning på Kåren fredagen den första oktober. Planen var att jag skulle fara mitt i, men planen blev inte riktigt så eftersom allt var rätt förskjutet på sittningen. Istället for jag med ett tåg som gick kl sju am på lördagen den andra oktobers kalla morgon för att anlända till Cityterminalen kl tio där jag inser att jag sett fel på internet, båtbussen hade avgått typ halv åtta am och nästa gick inte förrän ett. Fast i stora stressiga staden Stockholm lyckas jag få tag i en liten stackare som bestämt sig för att inte sova ngt alls den natten.

Anledningen till min Ålandsresa var en inflyttningsfest sammanslaget med ett hejdåparty, typ. Riktigt nice fest som blev hemmafest för hela slanten för min del, som slutade med att jag och en killkompis sov över hos en tjejkompis i utkanten av staden. Dagen efter hade vi, minus en, hemmamys under täcket och åt chips muffins läsk medan vi tittade på idolreprisen. Senare samma kväll blev det även pizza och bastu ute på landet. Den åländska pizzan var så underbart god. Mmm.

Den här veckan har flytit på helt bra, men trots allt har den kanske varit lite seg. Har bunkrat upp med märken till kommande sjöslags kryssning för på tok för mkt pengar så att man har ngt att byta med. I torsdags, den fjortonde oktober, kom hans syster och mor hit på besök. Det blev en svängom Marieberg där det inhandlades bland annat nya skor, två par faktiskt, och jag är inte den som shoppar galet mkt och speciellt inte skor. Det ena paret är tänkt som vinterstövlar, och det andra paret för 49 kr är sommarskor, så nu behöver jag inte inhandla skor på typ ett år. Skönt. Fast egentligen skulle man kanske också behöva ett par lågskor, men får avvakta med den saken. Skopunkten ftw liksom, speciellt näre är ta tre betala för två.

Fredagen den femtonde oktober
for vi till Myrorna och shoppade loss hejvilt. Slutade med att vi kom hem med en nintendo konsol med tillhörande tre kontroller (varav en var en pistol) och två spel i ett, plus ett antikt tp, kanske inte riktigt så gammalt, men gammalt nog. Därefter bar det av till Karlskoga för att ha en liten släktträff på hans sida, för där var kusiner moster mamma syster mormor morfar plus en sambo till mostern. Fullt hus kan man lugnt säga. Alla släkt till honom, medan jag är bara en ej ännu ingift släkting som råkar vara flickvän och sambo med brorsan till systern. Vi kom hem därifrån runt nio ikväll, denna stjärnklara lördags kväll den sextonde oktober.

Och nu sitter jag här. Imorgon bär det av igen. Då bär färden iväg mot Stockholm och vi ska fara ut på böljan den blå med Silja Galaxy. Sen får vi se hur det går med resten. Nu ett litet försök med lite bilder.

framifrån

bakifrån


men snyggare irl

billigaste i rätt storlek, ofta det händer liksom1. något sånär ditåt ser tunikaklänningen ut framifrån
2. min ryggpose försöker avslöja att det är öppen rygg
3. skorna köpta på skopunkten, stövlarna, snyggare irl
4. sommarskorna i min storlek för en riktigt billig peng


Kommentarer
Postat av: Maria

Fina skor, ascool topp! Meeen det har jag visst redan sagt :D

2010-10-22 @ 11:39:04
URL: http://somenstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0