prickar och ord

det var lite roligt, härom dagen läste jag en artikel om lady gaga tror jag det var, doesn't matter really. i artikeln fanns det några bilder på några av hennes olika klädstilar och outfits på flygplatser. den ena tyckte jag såg ganska sådärig ut, speciellt skorna. kolla själva på denna länk och säg vad ni tycker.

när jag nu tänker efter är jag inte säker på om det alls var i denna artikel som jag kom och tänka på de här orden. men hur det nu var. tycker det är rätt kul hur två prickar kan helt ändra innebörden av ett ord. vet inte hur många "ordpar" som det kan vara så radikala skillnader på, för att förenkla det lite ska jag förklara mina ord först. det ena innebär att man är så gott som anonym och ingen vet vem man är eller ens att man existerar. det andra ordet är nästan den raka motsatsen, plus att det ordet har en "ful klang" lite mer mot det elaka hållet, om ni förstår hur jag menar. kommit på vilka ord jag menar? inte? då ska jag ge er dom.

här är orden som byter innebörd mha endast två små prickar
okänd  -  ökänd

på tal om att vara lite annorlunda.
hittade en jättefin cykel utanför kåren härom dagen.
den var så specifik att jag helt enkelt inte kunde låta bli att ta en liten bild på den.

färgglad och grann

kanske dock att plastpåsen inte riktigt passade så fint in i min vackra bild av denna fina cykel, men förstår ägarens tanke med att ha en plastpåse över sadeln. på tal om cyklar, hämtade till slut hem min cykel. den stackaren hade stått glömd där i cirka två månader. tur att den stod kvar. annars hade jag blivit ledsen i ögat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0