igår vare jul

på vårat eget lilla vis, för deras skull. Lite lustigt ändå att tjejerna vill ha en "julafton" innan dom far på tisdag och återkommer i mars, om jag skulle fara på långresa skulle nog det vara det sista jag tänkte på. Inte gjorde det så mkt egentligen, blev ju en helmysig julig dag. Började med en frukost som blev väldigt utdragen för min del, det där teet höll flera timmar, likaså juicen (inte för att det ena var direkt varmt och det andra kallt vid det laget). Därefter och samtidigt fixade vi med deras önskan om låtar och filmer. Julstökandet i köket var rätt mysigt, och före hade jag varit ut efter lite grankvistar. Blev "utnämnd" till kvällens köksa. Maten lagades och åts medan ljuv julmusik spelades i bakgrunden. Riktigt fin julstämning blev det faktiskt, även fast det bara är november, en vecka föra lillajul, och snölöst (kom dock lite snö under kvällens gång). Julpaketsöppning med tomte, julgodis, och julglögg. Innan paketutdelandet lekte/spelade vi ett litet julklappsspel, lite som julklappsroulette. Det var rätt kul med ngt litet och annorlunda. Sen fuskade vi lite och såg på förra årets kalle ankas jul. Kvällen avslutades med lite kortspel i köket, och framförallt hjärter då. Det var kul.

Nu dags att klä på sig, äta frukostmat och sen bege sig iväg.
Bråttom bråttom, stressa stressa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0