det snöar

tydligen ute, undrar hur länge det har hållit på med det. Gissa om man blev paff när man gick ut till frysen och såg ut genom fönstret att det var vitt på marken. Har kanske inte varit så noga med att kolla ut vareviga timme, kändes liksom inte lönt det, sannolikheten att ngn speciell passerar den här tiden är ganska liten, även fast jag nog börjar undra lite vart alla tog vägen när det inte blev eftetrfest hos oss. Människan är ett vane- och flockdjur och om en vana ändras uppstår det lätt förvirring i flocken. Inget hört från någon på väldigt länge heller, kanske blev de insnöade på bb? Vem vet.


Medans jag diskade kom jag på olika låtar som jag gillade som fixades, och när diskandet var klart fick jag för mig att ändra namnen på nästan alla låtar. Det måste ha tagit ganska lång tid med tanke på hur mkt klockan är nu. Min kompis ringde och bad mig skicka lite låtar på msn, men sen dök hon bara upp snabbt för att byta dator och därefter hörde jag inget mera ifrån henne. Hon måste verkligen ha haft många tänder. På tal om datorer, min kommateckensknapp börjar bli rätt trögtryckt, vilket är jobbigt för jag gillar att kommatera ofta. Tycker det är fint, så nu kommer det bli korta meningar istället. Fast vanligtvis brukar jag väl ha ganska märkliga meningsbyggnader om vartannat, andra gånger får jag till riktigt fina meningar som låter snoffsiga. Sen om det leder till att innebörden ingenting innebär istället innebär ju inte det att meningen i säg var mindre fin.

 

Började bygga basbehov framemot småtimmarna, vilket egentligen skulle kunna tänkas betyda (fyre verb i rad, nice) att man kanske ska gå och lägga sig istället för att äta. Är antagligen inte meningen att man ska vara vaken den här tiden, men kände för att laga ngt kreativt, plus att jag är i behov att få slut på filen för annars blir den dålig under helgen då jag inte kommer vara hemma, eftersom han inte gillar fil så mkt längre.


jordgubbar och fil

kvällsmålet i form av fil och jordgubbar mixade.

 


Kommentarer
Postat av: Mia

VarT (haha Ante!) ska du i helgen? Själv ska både min och Vickans mammor komma över, så ja, det var lite därför jag bakade igår.



På aktiva blogg-grejen gjorde jag bara ett skärmklipp på blogg.ses framsida, så nej, det var allas inlägg på blogg.se just då.



Brukar oftast bli mer än ett inlägg, ja. Blir för ensidigt att bara skriva om sin dag, så blir lite ditten och datten också.

2010-11-20 @ 11:46:54
Postat av: Nidia

Svar: Men vad snäll du är:) när jag messade dig så var du på väg till sthlm så det passade inte att ringa då heller riktigt. Men vi får ta och ses snart. Jag har inte fått svar riktigt men jag kan försöka hälsa på ändå:) Tkr att den där cykeln va ganska rolig dock, hade kunnat tänka mig en sån själv;) btw, fil är massa gott!:)kraaam!

2010-11-20 @ 20:37:58
URL: http://gulletussa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0