dagens färd

gick till nacka forum för att inhandla sista minuten dagen grejer till their long jorney. Det var roligt att se ngt annat än shoppingens centralgata drottninggatan i stockholm. Mysig galleria, men dock vare lite i varmaste laget, fast det berodde antagligen på att man hade ytterkläderna på sig inomhus. Där inhandlades det ena och det andra, även jag, som inte ens ska på någon resa eller ens behöver kläder, handlade lite. Dagens inköp var från gt bb och jj butikerna. Roligt med egna förkortningar som är kända och egentligen betyder ngt helt annat, speciellt förkortning nummer två är vanligt förekommande På tal om den förkortningen, tänk vad kul det skulle vara med en badrums bekant, haha. Som jag just skrev, borde försöka lära mig att tänka bort mitt överanalytiska sätt. Undrar förresten om det verkligen stämmer som hon sa, att batteriet blir sämre ju oftare och längre du använder strömkabeln. Tanken tål tänkas på.

Till gallerian kom även en till ålänning för att ta farväl, vilket egentligen är ett fint sätt att säga "trevlig resa" på. Delar ni upp ordet så blir det far som är ett annat ord för resa, och väl som är ett annat ord för bra. Det var trevligt att träffa honom igen, fast å andra sidan när är det inte trevligt att träffa åländska bekantingar, speciellt på borta plan, fast det är väl så gott som alltid kul att träffa bekanta. Härmed tänker jag låta mina konstiga tankar gro ifred i tryggt förvar inne i mitt huvud. Dom är alltid minst konstiga där. Hoppas folket i allmänhet inte hinner fånga min frusenhet (catch my cold, eller vare nu är som är på gång).

Dessvärre kom jag nu på att det ena plagget var mkt snyggare i en annan färg, frågan är om det går att byta ngt man har köpt här i en annan likadan butik någonannanstans? Det borde väl gå, eller?

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad är ni på för besök i Stockholm?



Tror förresten att det brukar gå att byta kläder i samma butik i annan stad, det har jag gjort ett par gånger.

2010-11-22 @ 21:53:27
URL: http://somenstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0