dreaming again

Why oh why do he keeps appear in my mind? Something in this dream are trying to tell me something about him, or is it about me? One can not truly love another until one learn to love oneself, or get over one's first crush.

 

Hmm men vad var det som jag egentligen skulle skriva om det hela? Borde ha startat datorn och påbörjat det direkt när jag tänkte det, eller hittat ett passligt kuvert att skriva på. Ändå rätt intressant att drömmen handlade i stort sett bara om honom, en handling om honom med en märklig liten twist. Då har jag ändå inte tänkt på honom på länge, vad jag vet vill säga. Kan det på ngn våglängd betyda att han mot förmodan tänker på mig i smyg, och/eller drömmer om mig också? Den här påminde inte alls om den tidigare somriga drömmen där vi satt och pratade om allt och inget urlänge. Nu när jag kom och tänka på den drömmen kom jag på att jag faktiskt undrade härom dagen om han hade det sparat fortfarande. Fortfarande märkligt att jag drömmer om honom lite nu och då då jag vet att han har det säkert på sitt håll och jag på mitt.

 

En annan sak som var lite lustigt var det faktum att dom väntade barn. Tänker på honom ibland. Det kan jag medge. Han var alltid så snäll och rar. Synd att man i efterhand insåg att man förlorat något som man hade som var gott och bra för en, att man i efterhand insåg att man faktiskt gillade personen i fråga mer än vad man ville och vågade erkänna för sig själv. Synd att det krävs ett uppbrott, eller en slags frånvaro, innan man inser att man förlorat något.

 

Åter tillbaka till det. Undrar om det fanns en chans för oss, en chans att det skulle bli vi två. Minns hur han aldrig ville dansa utan bara satt högst upp på ribbstolarna och betraktade och bevakade allt och alla. I lågstadiet var allt så enkelt, man brydde sig aldrig om vad någon tyckte och tänkte, man bara existerade så som man själv ville och kände. Tänk ändå om jag hade dansat med den där killen, hur skulle min värld se ut då? Han frågade flera ggr, men jag var för feg och blyg för att våga tro att han verkligen ville dansa med just mig. Varför skulle han vilja det när det fanns så många andra flickor där som var så mycket sötare? Men kanske var det ingen där som var så blyg och försiktig som jag, kanske var det ingen där som var lika lugn och onoijsig som jag. Tänk om man bara hade vågat chansa och verkligen dansat med den där djjen som bjöd upp en på det där discot som hölls så fint i matsalen.

 

Vem vet, inte du, vem vet inte jag, vi vet ingenting nu vi vet inget idag.

Antagligen kommer ingen få reda på om något varför heller för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0