resan om sommaren

Nu sitter jag här på båten och skriver. Har flera dagar, gånger och tillfällen känt att jag har velat skriva och uppdatera och informera. När jag väl sätter mig ner för att börja komponera ett inlägg känner jag hur all ork rinner ur mig. Krävande med vårdjobb. Frågan om jag verkligen är ämnad för ett sådant yrke dyker upp om och om igen i omgångar. Som tur nu är att jag har fyra dagar ledigt, som ni kanske gissade så sitter jag alltså på båten på väg till sverige. Ska som första stopp landa vid cityterminalen för att med, antagligen, tåg ta mig vidare till göteborg, och där blir jag sen till söndag. Då tar jag tåget vidare till örebro, sover natten och beger mig tillbaks till Åland med mellanlandning i stockholm.

 

Sommaren har börjat bra, och den halvan som har varit har varit vackert varm och skön, har dock inte sett till så mycket regn, skulle behöva komma rejäla mängder då allt känns som det börjar torka bortennästan även sanden, typ. Har blivit rikligt med volleyboll då vi råkat ramla in i ett gäng som spelar regelbundet två ggr i veckan, söndag och onsdag från halv sju. Helt underbart är det att få göra något man tycker är roligt så ofta. Dessvärre har det blivit sämre med simmandet, två ggr på riktigt än så länge, och en fuskgång (det var en stor utomhusbassäng med klorvatten, inte för att det var så särskilt varmt i den heller). Planen min att cykla till jobb varje dag har inte riktigt gått i lås än iaf. Efter första dagen på jobbet cyklade jag hem och lämnade bilen i stan. Fjärde dagen cyklade jag fram och tillbaka. Därefter har jag väl cyklat tre eller fyra ggr till. Borde verkligen ta tag i det igen, för då när jag cyklade alla arton kilometrarna så hade jag så mycket marginal att jag både hann duscha och komma i tid.

 

Båten borde väl snart komma i hamn, så ska försöka packa ihop mig lite nu. Återkommer planerings vis något mer under helgen. Ska försöka skriva varje kväll.

Kan alltid planera det som så iaf.

 

Därför jag aldrig planerar egentligen,

det blir ju ändå aldrig som man planerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0