midsommaraftonskvällen 2010

Kom till cityterminalen fem tio i tio, såg att det skulle gå ett tåg tio över, men tror ni det fanns nå platser kvar till det eller? Nej just precis inte det. Har nu suttit här i någon timme, är svårt att hålla sig vaken. Tåget mitt går inte förrän kvart över ett sen. Den som väntar på ngt gott, som det så fint heter.

 

Midsommar var faktiskt en solig en. Kändes nästan lite ovanligt då det nästan alltid brukar hänga tunga regnmoln på himlen vid dessa dagar. Firade med gamlingarna på jobbet. Var rätt trevligt. Bar till och med midsommarkrona. Därefter fick vi jordgubbstårta som smakade sommar. Slutade åtta den kvällen. For till marsö, och därefter drog med min syster till grannen. Där spelades det kubb för fullt, som vi hoppade med i. En liten kille var med också, och han var stjärnan i laget. Visade sig att den äldre lilla pojken tydligen var pappa till två barn nu och hade varit tillsammans med sin tjej i ca sex år.

 

Tänk vad tiden går fort. Två år sen sist man träffade midsommargänget. Och då cirka sex år sen sist jag firade med dom. Alla var med och spelade och bastade sist, vi två hoppade ner och upp igen ur sjön. I år var vi bara fem stycken som spelade, en som hoppade i sjön, och ingen vad jag vet som bastade. Liten miss. I efterhand kommer man alltid på att man borde ha svalkat av sig iaf. Relativt myggfri midsommaraftonskväll, jag hade inte fått några nya bett iaf. Värre vare på söndagen sen då jag lördagen till söndagen hade varit i geta en sväng. Höll på å fnatta sönder mig. Nu har jag faktiskt försökt låta det vara i fred så det börjar se ut som de vill ge med sig och försvinna. Till slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0