tjuvkikat och tjuvlyssnat

får göra ett försök att blogga i förväg om kommande melodidelfinalsbidrag, eftersom svt har en tjuvlyssningssida tänkte jag att man lika gärna kunde lyssna till bidragen eftersom man lär missa ytterligare en delfinal för då är man och lyssnar på så mkt bättre musik at ericson globe.

hursomhelst. det var några gamla standard kändisar med i morgondagens delfinal, men ingen av dom var särskilt bra och ingen av dom var särskilt schlager. de tre som jag lite fastnade för är iaf lite schlager på ngt vis, vilket man inte kan säga om de senaste årens melodifestivallåtar och sverigerepresentanter. jag menar förra året, vad var det för ngt? den hade kanske varit okey om hela låten hade varit opera.
nåväl.

gillade låten med startnummer fem. han är kanske inte bäst lämpad för att representera sverige i en europafinal, men hans låt var iaf lite schlagrig.
yeba - getty domein.
den andra låten som jag gillade sjöngs av ett nytt och väldigt tjejigt band med startnummer sex. den var så där som schlager ska vara - tjatig.
kom - timoteij.
tredje låten var också en tjejgrupp på fyra pers, såg dock inte slagriga ut överhuvudtaget. de såg mest emodeppiga ut. deras låt var sista bidraget för kvällen, kanske inte så schlageraktig men funkade på ngt vis ändå.
heaven or hell - crucified barbara.

det ska väl dock sägas. jag har bara hört en minut av varje bidrag inför morgondagens delfinal för det var allt som svt erbjöd. låtarna som jag nämnt kanske är urdåliga i sin helhet, men som en minutssnuttar blev de godkända. sen igen är inte jag en sån därn typisk schlagermänniska, men tycker det är roligt att sitta och kommentera deras klädsel och sånt, för att inte glömma dolph lundgren.

Kommentarer
Postat av: Emma

hej sötnos!

Allt bra med dig idag? :)



Jag har i min blogg, nånting som heter "Dagens fråga" och det skulle vara jätte roligt om du ville vara med och svara på denna fråga som är för idag; "Om du fick ge en kändis - vem som helst

en käftsmäll, vem skulle det ha varit och varför?" :)



Puss!

2010-02-26 @ 21:22:57
URL: http://emmaeriicajwonderland.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0