grisfesten tredje till femte december

Fredagen kom vi dit farandes med bil, efter om och men och många pauser senare var vi äntligen framme i gävle, grisarnas stad. Bunkrade in oss i sovsalarna och begav oss hoppfulla mot den röda baracken, som var teknologernas pub, där vi skulle ha middagsgrillning i form av korv med bröd. På kvällen senare hölls det cider- och ölhävfartävlingar för de intresserade. Jag var lite så där halvt intresserad till en början, men sen kände jag näe. Hittade en glad liten typ ifrån team sthlm (väldigt onödig förkortning om ni frågar mig, värt att ta bort fyra bokstäver liksom) som jag hängde med största delen av fredagen. Vi gick tillbaks till sovsalarna för å hämta hans bytesmärken. Bytte till mig några finare än andra märken. När vi kom därifrån gick vi en sväng via gavlecon och kikade, ekonomernas pub, där kunde man köpa sprit (på första stället fanns bara öl och cider) och mat även här, vi stannade och käkade lite. Aldrig har en sån där billig skräpmatspizzaslice smakat så gott. Efterfest blev det ingen den kvällen, även fast det pratades mkt om det, folk sa att den var så långt bort. Haha, den var bara runt hörnet typ, fast kanske det var lite längre bort från där vi var, vilket var pubarna denna kväll. Hängde med han stockholm och en ny dase. Gick på utforskarfärd i skolan, vilket resulterade i att vi blev sittandes högst upp på sjätte våningen och snacka hela natten. Gissa om man var trött dagen efter sen.

 

Lördagen bjöd på frukost och roliga lekar, därefter blev det en pizza som tog segmkt tid. Före kvällens annalkande sittning gick vi några stycken till stan för å titta på gävlebocken, och de man frågade svarade oroligt varför vi undrade var den var, haha. Kvällen slutade på en fulsittning på deras kårhus med tacopaj(?) som middagsmat. Spexen var helt okey kul nog, dock rätt dåligt att coraxarna inte fick spela sitt spex, teknattarnas var bäst för de var ett stämningsfullt luciatåg med skön sjungande sång. Mitt i allt var sittningen slut och vi blev ut skufflade, eftersom de måstade städa upp i lokalen innan de kunde öppna igen till nattklubb. Musiken där var helt bra, bättre än våran kårs, vilket igen inte är så särskilt svårt.

 

Söndagen bjöd faktiskt också på frukost. Synd bara att den billigaste frukostmaten kanske inte är den godaste på listan, men det satt fint med lite varm dryck iaf. Tillbakaresan tog sin början. Stannade vid masgrillen och den stora dalahästen i avesta, som för övrigt är så mkt snyggare än gävlebocken. Väl hemma vare skönt att äntligen få vara lite i fred. Dessvärre blev det inget o helga natt, trots att vi hade en timmes mellanrumsmarginal. Det var verkligen synd. Var egentligen nästan på väg när oturligt nog jag fick ett samtal och då orkade jag inte klä på mig samtidigt. Istället blev det hemmamys och softande som fick bli ett gott avslut på helgens utomsockensresa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0