veckans måndag

Man blir "sentimental och nostalgisk" när man läser kära gamla Ålandstidningen. Det är säkerligen inte världens bästa tidning, den som alla har väl sina brister, men den lyckas med sin uppgift, att spegla hur livet ser ut och fungerar på vårt kära lilla Åland. Känner att man saknar det mer när man kommer i kontakt med ngt som är så knutet till den kära lilla ön.

I dagens tidning, vilket egentligen var i fredagens (det tar några extra dar å eftersända posten hit), läste jag om de mest ambitiösa åländska bloggarna. Det var rätt bra variation mellan de olika som de hade valt att presentera och nämna i tidningen. Jag var inte med, kanske inte så konstigt, då

  • ett: min blogg är inte särskilt seriös på det viset, saknar tema och vettiga rubriker,
  • två: står ingen info där som kan visa på vem jag är, och
  • tre: den uppdateras inte så ofta "som den ska" enligt kriterierna hur en bra blogg är.
Hurdetnuvarmeddet. Det fick mig att fundera, hade dom frågat de olika bloggskrivarna om lov att få presentera deras bloggar med bilder och utdrag och allt? Utöver det tyckte jag också att det var synd att inte alla blev intervjuade. Hade varit intressant att se vad de hade för olika tips om hur man får flera besökare till sin blogg och sånt.

Idag som idag, har varit en rätt seg dag. Sov alldeles för länge, egentligen som vanligt nu för tiden. Hmm. Gick och tog upp bröd ifrån frysen, satte dom i rosten och gick vidare till andra rummet för att se på film. Väldigt aktiv dag. Vi såg på filmerna
Alvin and the Chipmunks 2 och 500 Days of Summer. Det var nog två helt bra filmer, dock var den sista lite annorlunda, men det som är annorlunda är oftast bra och det heter ju att omväxling förnöjer.

Nu är jag tillbaks i det första rummet och skriver, msnar och lyssnar på musik, medan han sitter i andra rummet och ser på två matcher och lyssnar på en tredje. Så sociala är vi, dessutom tycker jag att det är booring med matcher på tv. Det mest kreativa idag har väl varit middagen som vi lagade och åt.


En sak som känns lite skumt på msn just nu, och jag hoppas verkligen att det inte handlar om just det jag tror att det gör. Men vi får väl se, och om det är så, vilket det nu inte verkar vara iaf, har man kanske lärt sig ngnt. Skicka aldrig sånt i ett sånt kuvert, använd alltid avsändare och såna där vadderade fluffkuvert.


Man ska kanske inte alltid tro på allt som sägs,
även fast det råkar vara ifrån vänner.


Kommentarer
Postat av: liindblaads

sv, ja ber tusen gånger om ursäkt, jag måste ha skrivti till fel person...

det va inte alls meningen att göra dig förvirrad :)

och jag skriver lite för snabbt på mina tangenter så mitt finger hinner inte riktigt bort till "ä" knappen så jag trycker på "ö" ist, drf det blir "dör"



men en än gång, förlååt så mycket

2010-04-19 @ 23:43:26
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: liindblaads

sv, jaa jag har bilddagbok :) men ser nog hälre att du lägger till mig på facebook :P



men bdb e liindblaads

och facebook trycker du bara på min facebook profil på bloggen :)

2010-04-20 @ 08:13:55
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: liindblaads

sv, hahah du det e ingen fara :) bara så kul att man blir igenkänd :)

men va det ja då ? :P

2010-04-21 @ 13:34:30
URL: http://liindblaads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0