då vare gjort

intressant var vad det blev och kunde kallas, men blev nog rätt kallt och kladdigt ;) haha.
I fredags var första gången jag åt pizza i min overall. Det var en vegetarisk pizza med stark sås på, riktigt gott, men snålt med salladen. Dessvärre fick jag så där illa i magen igen, hmm, kanske man inte tål sånt stuff? Blev också första gången bryggan och första gången kåren. Dock var båda ställena rätt döda.
Kände mig snygg i min overall ändå, riktigt snygg faktiskt. Det var väl det som var bra med kvällen.

Igår, lördag, var första gången kräftskiva för min del. Var riktigt kul att skala kräftor, men tog typ hundra år för mig att skala klart den där smörgåsen. -haha- Men god blev den. Bra det iaf. God vällagad mat i gott sällskap, kan en lördags kväll bli så mkt bättre? Nä just det, trodde väl inte det heller. Halv fyra sen kom vi hem och det började väl bli dags för sängen.
Tack alla som medverkat till att göra det till en riktigt äkta åländsk fest!

Det enda som var lite synd med gårdagens festiviteter var väl då att vid dagens städning blev alla resterna tvungna att kastas för de hade tagit smak av kräftorna, vilket kändes mkt dåligt och slösaktigt, "man kastar inte mat". Men sånt händer väl ändå verkar det som, tyvärr. Annars är det idag, söndag, och den har väl inte riktigt kommit igång så långt ännu. Har typ just kommit upp, och ska väl börja gå till tvättstugan nu snart som min mobil tyckte lite så där argt just. Senare blir det väl film och lite sånt därnt allmänt annat pyssel en vacker söndags dag i oktober.

dancing my face off

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0