förrgårs dagen

blev en väldigt lyckad dag (alltså torsdag 26.03.2009), så när som på tentan då, fast vem vet hur det gick i den? Om min teori fortfarande håller så kanske det gick bra, men vll inte hoppas på ngnt.

Tentan skrevs klar runt strax före tolv. Hittade en kompis. Gick till en datasal. Satt där till typ två. Vi gick hem till mig och åt ngnt lunchliknande. Hon gick hem till sig när jag skulle ta bussen till resecentrum för att möta upp med min kompis som färdades ifrån den stora staden stockholm. Vi gick runt i staden hela dagen och  hann med att gå runt i en hel del olika butiker. Mest var det jag som testade kläder, som vanligt när man går på stan med mig för att hitta kläder, det slutar så gott som alltid med att jag hittar en massa kläder. Men det var trevligt att gå runt på staden med en kompis och shoppa och gå i diverse butiker och prova en massa kläder för prövandets skull. Det slutade att jag kom hem med en piké av nyansen mörkt lila, och en kort kjol, längre än mina andra korta kjolar, som hade en färg som är svår definierad. Vi drev runt i staden till sju då vi bestämde oss för att börja fara hem så att vi skulle hinna få ngn middags mat innan hennes tillbakatåg skulle gå runt nio sen. Innan vi for från stan tittade vi in på ica city för att handla lite som behövdes till middagen och hon blev imponerad av hur hi-tech butiken var. Väl hemma sen började vi laga maten som blev jätte god (spaghetti och chiliköttfärswok), och till efterrätt åt vi den där spännande glasstrio sorten som vi hittade på ica tidigare (trio med vanilj, choklad och apelsin smak). Den var faktiskt godare än den låter men apelsinglassdelen hade ju kunnat smaka mer apelsin, men chokladdelen var riktigt god. Mitt i när vi äter kommer vi fram till att bussarna inte går lika ofta på kvällen som de gör före sex. Börjar fundera vilka som jag känner som har bil. Ringer till den närmaste först. Passligt nog skulle han på bio till kvart över nio så våra planer passar precis in med hans. Det kan man kalla perfekt iaf. Han skjutsar alltså in oss till resecentrum där vi släpper av min långväga gäst och kompis som ville hinna med sitt tåg som hon bokat och betalat, och sen far vi in till stan och parkerar hans bil. Pratandes går vi mot järntorget, och han vikar av mot bion och jag fortsätter till bussen som skulle ta mig hem för andra gången idag.

När jag kommer hem tänker jag att det ska bli skönt att få vara ensam hemma en stund och få sitta i lugn och ro vid datorn och msn en stund eftersom det kändes som det var ett tag sen jag gjorde det. Börjar fixa med videoljudklippen från kameran till datorn, men jag måst ha tövlat lite för det funkade inte som jag ville. Ljudet blev en fil och själva videobilden en annan. Så det kändes lite störande. Sen var jag för stressande mot den stackars vänliga braiga datorn så hon stängde av sig pga överhettning. Kan förstå henne. Det är inte lätt att handskas med sån hethet. Jag vet inte varför men datorn blev en hon nu, undrar om man brukar kalla datorer för kvinnliga. Hmm. Nåja, hursomhelst, eftersom datorn inte ville med mig så började jag diska istället och fick nöja mig med att höra på musik ifrån min mp3 kopplad till mina mini 85 kronors högtalare istället, men det går ju rätt bra det med. När jag just precis har blivit klar med diskandet och städandet av kökets ytor kommer han hem från sin nöjesresa till västerås. Där har han och hans kompis, vars tjej har varit hos mig här i örebro hela dagen/kvällen, sett en konsert med thåström.

En helt bra mitt i veckan dag alltså. Under kvällens ensamma stunds lopp lyssnade jag bland annat på den här låten. Gillar texten i låten väldigt mkt.



E n j o y !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0