senaste inlägget

blev långt och rörigt och berättade nästan ingenting. hur som det nu var. jag missade avstigningstiden i mariehamn eftersom jag hade tagit fel på tjugo minuter. kändes bittert. klockan tio gick jag till slut av båten i stockholm. blev ett stort fail där med eftersom jag inte hade mitt svenska nr med mig eftersom jag inte hade tänkt mig till sverige. blev dyra timmar på svenska sidan alltså. när jag väl satt där på cityterminalen kände jag bara "kan jag inte få fara till örebro istället". hade ju ingen nyckel dit så det skulle ju inte ha gått, så det blev rosella till åland som gick 15 från kapellskär, vilket innebar att jag kom till åland kl arton istället för fyra tjugofem, och då bar det av till geta på grillkalas, med tårta och kakor och sånt till efterrätt. på kvällen därefter spelades det tp, mitt lag vann inte.

söndagsnatten kändes lång och sen var det mitt i allt dags att gå upp. kvart tjugo över ett for vi in till stan. båten hennes gick runt två och sen bar det av till stranden för att möta upp med resten av gänget. det spelades volleyboll badades och käkades på ångbåtsbryggan. nyöppnade resaturangen i östra hamnen som hör till äventyrsgolfen, som tydligen är den största i norden enligt vad jag har hört. men vill inte påstå att jag tyckte den var så häftig. sen igen var jag väl ganska stressade för vid det laget var klockan närmare halv tolv och båten skulle gå kvart i. sen blev det en extra fail avslutning. hade kompisens bankkort fortfarande på mig när jag kom in på båten, eftersom båten var sen så hann jag inte ner till terminalen med den. mer fail var att det inte blev ngn hytt för mig så tänkte sitta å halvsova i hyttkorridoren men där var farligast att sitta så jag gick upp några våningar till en mindre riskfylld plats. där satte jag mig att halvsova. mitt i allt står där ngn och pratar med mig. han undrar om jag mår bra och säger att kjag får sova i hans hytt, han kunde sova på golvet. han var jättesnäll och sen efter att han gått på jobb for jag i duschen och det var riktigt skönt efter det hemskt överkonsumerade solen.

nu sitter jag här, dricker mitt kalla te, lyssnar på musik, och känner mig lite som en på jobbet,
förvirrad och med tusen frågor som snurrar.

"if you're scared i'm here beside you,

if you're lost i'm here to guide you"

Kommentarer
Postat av: Eeva

Hejjj, hoppas ni hade det kul i söndas sedan när jag hade åkt :) skulle hällre varit med er än suttit på båten, men int kommer man hem annars heller. Synd att det blev kortare visit på Åland för dig än vad du hade planerat, ses på Rockoff senast, om int du kommer till Åland nånting innan det :) kraam

2009-06-30 @ 22:30:00
URL: http://eeva.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0