Poets Of The Fall

spelningen på Rantajamit var nog en av de bästa spelningar jag sett. Scenframträdandet och scennärvaron var ju helt underbar. Många gånger under spelningen fann jag mig själv bara stå och titta på honom. Han skuttade omkring hela tiden stod knappt stilla en sekund heller. Det enda som kanske var lite negativt med det var ju då att det var rätt omöjligt att få snygga bilder, speciellt med en mobilkamera, då min vackra kamera har blivit sjukskriven. Stackarn. Dumma sveaborg vägar. Tycker ändå det var rätt kul att sveaborg hette på finska suomenlinna, vilekt på ett ungefär betyder finlandsborg. När det översattes blev det typ som "motsattspar".

Hursomhelst. Det var ju tänkt att jag inte skulle flyga iväg. Skulle hålla mig till sak och rubrik. Ska försöka fortsätta med det. Det jag först och främst hade tänkt skriva nu var att jag kommit fram till att textraden som jag har haft på hjärnan så länge inte alls går som jag vill. Kollade upp texten. De meningar som jag har lagt ihop kommer med annan menings mellanrum, eller egentligen är det väl så att jag kastat om ordningen och satt den ena meningen före den andra fast den ska vara efter. Tyckte väl att texten passade bättre så i mitt huvud. Då har jag alltså skrivit fel åt henne, men hon kanske kommer fram till det själv. Texten går alltså så här egentligen:

I've got no hand in matters worldly, I hardly care at all
What's going on fails to concern me, Cos I'm locked behind my wall
But you know what drives me out
Out of my mind
potf - illusion & dreams

Dagens (alltså torsdagens) maträtt var gröt. Har nämligen käkat tre portioner gröt idag. Först en innan jag gick och la mig runt sju halv åtta. Var så hungrig efter spelningen och den långa natten. Slutade tolv och första bussen gick inte förrän fem. Det forsade ner när vi satt i bussen, som tur var hade det lugnat sig lite när vi kom till helsingfors. Varjagnuvar, så gick jag och la mig. Hade jut änkt käka en portion gröt till för var fortfarand ehungrig och tänkte att jag borde duscha före jag sku fara i sängen för blev rätt kall av att gå hem i halvregnet. Men slockande med nästan alla kläder på. När jag väl vaknade gick jag upp på toa och bytte till nattskjorta och sen gick jag och la mig igen. Låg en stund och tänkte att jag kanske inte behövde sova mer och sen slockande jag. När jag den här gången vaknade gick jag upp och lagade gröt (portion nummer två). Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad jag gjorde. Pratade i telefon en del och sen fixade jag med lite program till datorn tror jag. Runt åtta nio värmde jag min delikata "soppa" som när jag talde omd en kallade "spaghetti-kött-lohilämminkuppi-soppa" i grötform. Haha. Men det gick nog helt bra att äta och vill nästan sträcka mig till att säga att det var gott också. Det var tydligen väldigt pepprigt märkte jag så när jag käkat upp det lagade jag en portion gröt till (nummer tre i ordningen). Nu ska jag börja avsluta och fara och duscha, och sen sova och sen när jag väl går upp igen så blir det nog ännu en portion gröt till. Men vad gör man när man inte har pengar. Gröt är lätt och enkelt, och relativt gott + att havreflingorna redan fanns i lägenheten så har inte "slösat några pengar på att äta gröt".

Nu ska jag gå. Som vanligt med mina till en början först planerade korta inlägg.
Ska bli skönt med en dusch, för att inte tala om sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0