det blev helg

den här veckan också, alltså förra veckan. Det var väl inget mer märkvärdigt med det. Syster och Mor kom till Örebro för att hälsa på. Långfärdsresa då de färdades från Åland kl 16 och kom fram till oss runt 22.

Det var väl helt trevligt att träffa dom, fast det nog inte blev riktigt som man hade tänkt sig det hela. Lite jobbigt att det var sittning samma dag/kväll som de kom hit. Ville gå direkt efter sittningens slut, men de tyckte inte mina kompisar att jag skulle göra, så jag stannade lite längre.

Kände sig kanske lite annorlunda då alla andra hade svarta eller åtminstone mörka klänningar, medan jag hade min vita studentklänning. Men det funkade väl säkert det med. Nya skorna var lite obekväma, men det gick väl ändå. Vill man vara fin får man lida pin. Lite jobbigt med alla hemska humörsvängningar som var svängigare än vanligt den här helgen. Så säger han ngnt sånt! När jag väl kom fram till det så var det som att den hemska huvudvärken bara släppte. Det var skönt iaf.

Det mest spännande som hände under helgen var väl då att jag fick köra till IKEA på lördagen. Det var spännande på så vis att jag aldrig kört bil i Sverige förut + att jag inte hittade dit + att väglaget var lite vinteraktigt, vilket egentligen inte var ett så stort plus utan mest ett minus. På väg hem sen tyckte jag att man kunde köra motorvägen, för det går ju snabbare och så slipper man de sliriga småvägarna. Dessvärre svängde jag av vid fel in(/ut)fart så det blev ännu fler småvägar än på väg dit. Nu vet jag till nästa gång att jag ska köra på motorvägen tills jag kommer till en skylt där det står Universitetet och vid den svänga höger.

Ska nog gå nu. Börjar bli hungrig. Hmm, hemmalagad pizza skulle inte sitta helt fel,
och så känner jag att jag borde gå på toa.

Hoppas dom vågar komma tillbaks å hälsa på en annan gång, trots att det var lite knepigt att ta sig hit med bil då vi inte vet hur man kör å dom inte visste det heller.

* Nu ska jag gå.
- Gå då!
* Jag ska!
- Hej då!
* Hej DÅ!


Kommentarer
Postat av: Eeva

ojj va långt du skriver, men de blir väl lätt det om man har mycket man vill ha ut:P jodå Sofia fyllde fem år, så vi fira lite extra me krona å allt:P <3 kram

2009-02-23 @ 20:38:40
URL: http://eeva.bloggsida,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0