resan

hit till lilla åland gick bra, om än rätt försenad. dumma tåg som var fyrttiotre minuter försenad som gjorde att jag missade den "snabba" båten, så istället för att komma till åland runt klockan tio så kom jag hit kl cirka halv fyra am istället. men det gick väl nog också bra. sov på båten så kände inge behov av att sova natten till tjugotredje så var vaken hela natten till den dagen + den dagen också, och sen gick jag och la mig natten till idag. allt detta resulterar i att jag känner mig rätt seg just nu.

har fått nytt simkort, men inga av numrena kunde räddas för det gamla hade blivit så pass utnött. det var ju inte så okey, nu måste jag ju ragga upp allas nummer igen. men det får väl gå + en gratis telefonboksrensning är kanske på sin plats. köpte även ett nytt skal till tfn så nu har jag en sån därn så att säga "ny telefon känsla", vilket är fint för då slipper jag köpa ny, vilket jag också har funderat på.

och nu är det julafton. från tvn där nere hörs kalle ankas jul tydligt och klart som om man suttit där nere. käkade julbord idag. lite lustigt egentligen, jag menar knappast att det är så många som äter själva bordet. hursomdetnuvar, kände mig inte alls på hugget att käka sån mat. vet inte varför. håller jag på att bli vuxen, och växa ifrån denna söta tradition med i år ovanligt mkt snö för en gångs skull?

vem vet vad som händer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0