helgens sammanfattning

Fredag 18.12
Skrev tenta på psykologiska utvecklings- och hälsoprocesser. Den gick väl kanske. Annars hände det väl inte så mkt på fredagen. Dessvärre började vi slå in lite julpaket då, och det resulterade i att jag fortsatte även långt efter att han hade gått, vilket i sin tur ledde till att tentaplugget till kommande dags tenta blev i kläm. Men alltid kul att slå in paket. Hävdar även att jag är rätt duktig på det, så är det någon som behöver inslagningshjälp så är det bara att titta in. De flesta (vilket kanske inte är riktigt sant, men många iaf) vet redan var jag bor så bara att knacka på.B äst är i sådana fall att ni kommer imorgon måndag för på tisdag far jag troligen härifrån igen. Åter till fredagens nutid, inte dagens nutid. Får se var var jag? Jo mitt uppe i inpacketeringsfasen. Den pojken kan jag helt enkelt inte förstå mig på, hur fungerar han egentligen? Inte som alla andra "vanliga" killar iaf. Hmm. Han säger ofta en sak men menar en annan, men förstår inte varför det hade behövt vara så svårt att bara fråga om jag ville hänga med ut och ses och umgås lite pga den stundande jul- och nyårshelgens ledighet, vilket innebär stora avstång på riktigt. För att på riktigt återgå till det stundande problemet som var nästa dags tenta. Visst det är en sån därn kurs som man kanske inte egentligen behöver läsa så mkt till, men visst lyckas jag ju faila på den anyway. Hursomhelst. Det jag tänkte säga angående den (vilket tydligen blev dagens tenta då alltså) var ett citat som var lite små passande "a wisdom i've missplaced", eftersom det var längesen jag läste om de där psykologisnubbarna. En annan sak som även passade på fredagens tenta var den här låten "borde ha läst minst hundra sidor till, men morgondagens tenta den får bli hur svår den vill".

Lördag 19.12
Nu över till tentan som man egentligen kanske inte behöver plugga så mkt till som jag som sagt trots det lyckades faila med, däremot har jag fixat den tillhörande ktc:n. Förbandsläggning är inte alltför svårt så det var lugnt, men nu när jag säger det låter det rätt dumt, trots det ironiskt, att sängbäddning med patient i säng kunde vara det. Well well whatever. Tentan gick bra och jag fick skrivkramp, trots att jag kom en timme försent som jag egentligen hade behövt märkte jag. Det som störde mig mest med helgens två tentor (den igår fredag och den idag lördag) var att där var en person i tentasalen som fick sitta med sina mptrelurar i, är inte det fusk? Fast iofs bara för att han hade dom i öronen behöver det inte betyda att han hade dom i någon apparat, men likt tusan var det störande. Har hört att det är en del som brukar ta ut lurarna och ha dom i öronen för att slippa höra allt annat än sina egna tankar. Det har till och med funnits personer som har kommit in till en tentasal iklädd stora hörselskydd, ni vet de där färgglada som de brukar ha på byggarbetsplatserna? Jag har då inte sett några "dysterfärgade" par i alla fall.
Gick hem. Kände mig trött och seg. Nattens sömn blev lite annorlunda. Till slut hittade vi ett tåg som passade in i vår sega tidsrytm, vilket resulterade i att vi kom fram närmare två timmar försent. Hurdetnuänvarmeddet, så fanns det mat kvar till oss med. Började med att snapsas lite för de andra tyckte att vi var lite efter på den fronten. En annorlunda julmiddag hos döbelnsgatan it became, 'cause you see two of my cousines had found partners from different countries but who where now living in sweden. As i understood it they both where found through a friend or a friends friend, yeah, you know how it goes. Well, enough about that anyway. One was from belgium they told me, and i who thought he was from great britain or something more english. The other one was from ramstein in germany. I knew her name from before but i did never thought she was from another country. I should have figured it earlier because her lastname doesn't sound anyway near swedish, but anyhow. I did a langugae switch to symbolise (is that evan a word?) that the whole christmas dinner party became a very national meeting so that the belgian would have at least a clue to follow how the conversation went.
Pga att vi var så sena så hade ju förstås den varma maten redan hunnit kallna, men det gjorde inte mig någonting eftersom jag oftast ändå bara äter den kalla maten på julbordet, så när som på potatisen då som kanske inte riktigt var fullt lika god avsvalnad som ätvarm. Alla gick och vi blev kvar som bärhjälp som tack för att vi fick sova över, men jag menar varför inte lika gärna göra någon nytta istället för att bara stå å glo och sitta och se dumma ut.
När vi väl gick å la oss sen så ville vi se någonting kort, och dessvärre började vi kolla på den relativt nya serien true blood, och där är ju varje avsnitt en timme och vi kunde ju inte bara se ett så där for ju två timmar av den nattsömnen...

Söndag 20.12

...och sen när vi väl orkade vakna på söndagen så måstade vi ju bara starta ett avsnitt till. Mitt i det kom moster in och knackade på och undrade vad hon hade hittat för sjusovare riktigt, och att det var allt dags att gå upp. Vi lyckades pallra oss upp och åt en liten sväng. De gick på promenad, och vi återvände till vårt halva avsnitt. Vi packade sen i ordning allt och vek sängkläderna så fint som de duktiga ungdomsvuxna vi egentligen är. När vi hade borstat tänderna klart och var precis i språng på att gå så kom de hem. och vi kände oss lite dumma som fortfarande var kvar där. Borde ju ha varit borta därifrån sen två kanske tre timmar sen redan, men icke vi nicke. Vi lyckades till slut gå just efter att de kommit hem och sagt för åtminstone andra gången syns på åland sen då.
Hurdetnuvarmeddet så gick vi ner till metron vid odenplan och tågade oss till cityterminalen, där det i tunnlarna inte var så mkt folk som det brukar. Lämnade våra saker i ett skåp och gick vidare. Dumspån som jag ibland (och rätt ofta) kan vara så släpade jag trots skåpet omkring på en liten fin papperskasse från den där butiken på city t. Köpte det jag "behövde" där och sen gick vi vidare till en butik där jag köpte mera saker som jag "behövde" som jag egentligen inte alls behöver. Vidare runt runt snurrade vi, kanske inte bokstavligen men vi gick rätt mkt i cirklar, tills vi till slut hittade en pizzeria där vi slog oss ner för att käka. Insåg att där satt han långe ifrån hans klass i örebro, lustigt sammanträffande lite det nog jo, och även det faktum att vi också stötte på en ålänning på åhlens som hängde med en schweizare. Väldigt nationalitetstät helg det här att vara i stockholm. Medan vi väntade på att menyerna skulle komma insåg vi att vi nog kanske inte egetnligen hade tid att käka där eftersom en av oss hade en tid å passa. Lukten hindrade oss från att gå. Medan vi väntade på maten efter att beställningen slutfördes slog vi in ett av de "behövda" föremålen i lite paketpapper. Jisses ändå vad det tog tid att hitta tejp, inte ens på matbutiken där i hörnet hade dom. Blev ett snabbt enkelt och fint paket med ett klockrent rim till. Hihi. Sånt kan man också roa sig med när man sitter på pizzarestaurang och väntar.
Han for med sin buss för att sen återvända först sjunde dagen i första månaden på det nya året. Kändes mest drygt att behöva åka fram och tillbaka för att sen återanlända på antagligen tisdag. Jag menar varför vara i stockholm annars om man inte ska fara vidare till det underbart vackra Åland, finns det annars någon poäng att fara till stockholm liksom?
Mitt tåg gick sen först kl 1907 och landade hemma här i örebro tre minuter för tidigt. Det var annorlunda, brukar ofta vara tvärtom. Tio minuter senare gick bussen som jag for hem hem med, vilket gjorde så att jag landade här runt kanske ca halv tio. Hade en hel del planer för resten av kvällen, t.ex. duscha. Men inte. Startade istället datorn, till att börja med hade jag ett syfte med det med egentligen, nämligen att skriva ut schemat för den nya kursen som börjar imorgon måndag. Det gick ju sådär alltså. Lyckades dock till slut med hjälp av nära kära att hitta adressen till vår schemasida. Skrev ut schemat, men uppenbarligen gjorde jag något fel där på vägen, nämligen att logga in på msn. Till en början var det lugnt, men sen rätt vad det var ville folk prata med mig. Ta det inte på fel sätt, jag gillar att prata med folk, men det var ju aldrig meningen att klockan skulle bli så här mkt, eller att jag skulle skriva så här många km långt inlägg. Men det blir aldrig som man planerar, därför planerar man inte för då slipper man bli "besviken". Tillbaka till kursen som börjar imorgon. Tydligen har vi bara fyra lektioner på två föreläsningsdagar som är på de här två dagarna nu före jul (måndag och tisdag 8.15-15 båda dagarna). Det är iofs också rätt skönt att sluta "redan" femton, speciellt när man trodde man skulle gå till sjutton. Efter jul- och nyårsuppehållet sen börjar jag inte förrän elfte, men måste komma tidigare pga nollningen, inget ont med det även fast det nu råkade låta så.

Men det var väl min helg i stort och långt.
Ha det bra alla!
Och till er som orkar läsa igenom hela det här långa ger jag en guldstjärna,
som ni får nästa gång vi ses om jag nu får bevis på att det är läst, haha.

Vilket med andra ord betyder:
lämna gärna kommentarer.

"is there a hero somewhere,
someone who appears and saves the day,
someone who holds out a hand and turns back time"

and remember:
what never moves is never still

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0