death is certain, life is not

Seminariet som var igår gick bra, men det känns som det var längre sen än igår (vilket inte var så konstigt kom jag på eftersom det var i torsdags). Intressanta med det var att det var tydligen "bra frågor, verkligen", enligt seminarieledarläraren, men det blev ingen diskussion för det, mkt svår diskuterad grupp man råkade hamna i må jag säga. Så frågade hon vad vi hade tänkt oss för svar på frågan, och vi satt som frågetecken. Jag som sa att vi kanske borde komma på ngt relativt rimligt svar på frågorna, men de tyckte att "nejmen det ska ju dom komma fram till genom diskussionen". Eller hur, ofta det blev så då nää. De båda andra grupperna hade sunes sommar som bok, och den ena gruppen tyckte till den andra att "sune kanske söker sig till en massa olika tjejer för pussar och kramar för att han inte får det från sina föräldrar". Och deras pappa sen, han är värsta kriminella egentligen. Han gör upp egna regler som han själv inte följer, och sen tycker han att de ska rösta, men ignorerar demokratin, eller mutar barnen att de ska välja hans alternativ. Alltid roligt att lyssna på bokanalys på barnbok sett utifrån en utvecklingteoretikers perspektiv. Hon läraren sen efter tyckte "försök få igång hjärnvindlingarna, hitta dina krokar som du kan hänga upp det på". Det lät lite kul tyckte jag. Och där fanns en väska som hette "death is certain, life is not", and that's really true.

Därefter sen gick jag till biblioteket och försökte plugga eller ngt, och då råkade vi sitta mittemot två personer som analyserade bamse. Haha, vad det var roligt att lyssna på.

Resten av gårdagen blev lite småspringiruntig. Träffade en kompis som jag inte sett på ett och ett halvt år kom vi fram till. Före det hade jag varit och handlat till kvällens kräftbjudning med hemlagad potatissallad till, eftersom jag inte hade orkat gå upp tidigare hann jag inte hem med kassarna, så jag fick jag släpa runt på de där två stora papperskassarna hela tiden i stan, vilket ledde till handondhet. Men det blev en väldigt lyckad bjudning, inte så många som åt men många som kom. Potatissalladen fick mer än väl godkänt. Dessvärre slutade inte kvällen lika bra då kåren vakten var dum.

Intressanta stolar på tv nu.
Bättre än ingenting iaf.
Haha, mest bäst just nu, eller så inte. Valfritt.
Det är ju bra att det inte finns en massa valar överallt, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0