vilken snobb jag är!

det var vad jag kom fram till när jag kände mig lite trött och nedstämd (antagligen mest bara för att all den fina snön hade smält bort) härom dagen då inget ville gå min väg. för att förtydliga lite tänkte jag göra en liten "rolig" lista.
  • jag har två mobiler (en svensk...
  • jag har två plånböcker ...och en finsk)
  • jag har tre familjer (lemland, geta, vännerna)
  • jag bor i två länder (sverige, finland. fast känner mig mest hemma här i örebro där jag har egen lägenhet, men räknar mig själv som ålänning)
  • jag har hela och rena kläder, får jag mat på bordet så gott som varje dag. dessutom har jag tak över huvudet. det är många här i vår värld som inte har det.
det var väl det jag kom på och funderade över. det som är är att trots att man har det så där bra har man mage att klaga över småsaker, även fast man vet att det finns människor här i världen som inte ens får rent vatten varje dag och som inte vet med säkerhet att de kommer leva morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0