intressant information

Var till Åland över helgen, torsdag till söndag (20 - 23.11). Jobbade där på fredagen för de behövde lite extra personal. Formuleringen blir nu inte som jag först hade velat eftersom jag har gått å funderat några dagar innan jag till slut kommer mig för å sätta mig ner här för att skriva.

Då på Åland var jag först ut på fredag kvällen efter jobbet dårå. En kompis fyllde tjugo på söndagen så hon hade fest på fredagen för att så många som möjligt skulle ha möjlighet att komma med in på Arken, eftersom alla var ju inte 20 och då kommer man inte in på lördagarna. Alltså efter hennes hemmafest stack många iväg till Arken. Det var rätt trevligt där ;) Massor av folk och en hel del bekanta, men så är det nästan alltid när man går ut när man är på Åland. Några försvann för att senare dyka upp för att sen försvinna igen. Tydligen kände jag mig rik för jag bjöd mig själv och tre kompisar på drinkar. Sen igen hade två av dem redan bjudit mig på drinkar tidigare under kvällen. Dessutom delade jag och en kompis på en tequilla för hon ville inte ha en hel, så jag drack upp den andra halvan. Det var kul, har ju aldrig druckit sånt förut. Var inte så hemskt som jag hade väntat mig. Salt. Dryck. Citron. Hihi. Var ju rätt gott, kul och lite annorlunda ju.

Dagen därpå, alltså på lördagen, var jag också ut. Då var jag dessvärre inte lika rik längre. Fick hämtning till stan av en snäll kompis. Varpå jag sen gick till Indigo, för dit är det inge inträde. Där hittade jag 2½ killpolare. Jag och den ena stack senare (efter ett ngng) till Arken där han bjöd in mig. Det var väldigt snällt av honom. Senare den kvällen stod han och snackade med sina kompisar då jag dykte upp. Varpå han sade "jag bjöd in henne så hon är min biatch för kvällen". Haha, tyckte det lät lite kul. Det blev också en rätt happy kväll. Dansade rätt mkt, fast sånt är kul.

Sov över hos en kompis efter bägge kvällarna, även fast hon inte var med på den ena. Det var mkt snällt av henne. Man var duktigt trött på söndagen sen när man skulle upp å fara med morgonbussen. Åkte båt hem vid tolv sen. Jobbigt var det ju lite sen på måndagen då man skulle upp tidigt för att möta med gruppen. Värsta med det var väl att jag hade varit lat hela långa helgen och inte hade gjort ngt till grupparbetet.

Annars har väl det mesta gått bra tror jag nog ändå. Bortsett från det som inte har gått bra. Hade labbventilering idag. Kändes inte som oppositionen gick så bra dock, men det var rätt kul att höra de som opponerade mot oss. Kändes lite som "var vår rapport så bra?", och lite "var det det här den handlade om?". Haha.

Idag [läs igår: 27.11] har det bakats kladdkaka och slagits in ett julpaket.
Kändes lite mys-trevligt iaf.
Dessutom plockades lilla-jul-granen fram också.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Låter som om du hade en riktit trevlig helg. ^^

2008-11-30 @ 14:20:47
URL: http://zandra91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0