limen

då var det äntligen diskat då. det tog tre cd-skivor och fyra låtar att diska upp all disk sen andra i elfte.
det var då vi snabbdiskade och snabbstädade lite för att våga släppa in faster å hennes make. det var en trevlig dag. vi hade tänkt äta nudlar och då ringder dem och berättar att de är 42 km ifrån örebro å undrade om vi hade ätit middag ännu. det hade vi inte, så det blev smarrig restaurangmat.

lite offtopic dock.

annars har det väl inte hänt så mke sen sist jag skrev. köpte dubbel lunch från kraka idag å han kassörskan tyckte att jag behövde en plast påse till mina två matlådor + tre små byttor. en med lingonsylt och en med råriven morot och en med pizzaliknande sallad, som inte var så god, visade det sig sen senare. därefter gick jag via pressbyrån, köpte sprite julchokladkalender och två bakelser som såg spännande ut. det var tydligen morotsbakelser utan morot och med annan glasyr, typ c-vitaminerad (ungefär citron/apelsin smakande glasyr). det var en trevlig lunchstund med älsklingen. lite speciella idag då vi har 35:e månadsdagen. hade ett litet gissa överraskningen test med honom. haha. det var jätte kul. till slut lyckades han äntligen gissa att det var en adventskalender med chokladbitar.

gick att äta. köptes ngng runt tjugosjunde oktober (kan mke väl ha varit renn i september), men är inte säker. vet bara att det var i samband med en liten inför-tenta-fest. det var annars också en trevlig kväll. vi hade gett upp allt hopp om att det alls skulle komma nå folk. vi börjar alltså istället titta på singing bee, och mitti reklampausen plingar det på dörren. vi är vana att det aldrig är till oss eftersom grannen ofta brukar ha fest, trots det flyger vi båda upp ur soffan för att öppna. jag inser "shit jag har ju inte gjort mig i ordning eller ngnt." så i "panik" flyr jag in på toan å försöker göra ngnt åt det hela i all hast. men för sent inser jag att inte har jag varken kläder eller smink i badrummet så det blir en liten hemmafest klädd i vardagliga kläder. det funkade iofs det med. blev en hel hemma fest inte bara ngn liten förfest före krogen. vi satt (mestadels stod egentligen) och sjöng ultrastar party hela kvällen från cirka tie till typ halv två tre ngtslag. det var mysigt å glatt.

nu borde man kanske väl laga eller äta ngn middag
eller iaf ngt matliknande

skulle ju inte skriva så mke å ändå blev det så här långt, trots det faktum att jag t.o.m. hade skrivit upp två (eller var det tre?) punkter som jag skulle ta upp i dagens kvällsinlägg.

Kommentarer
Postat av: Martina

Va duktig du är!! Äntligen kommer du igång med bloggandet ;)

2008-11-18 @ 22:41:29
URL: http://blondeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0