igår var

en rätt kul dag. började med att det visade sig att våra lektioner kommer gå på svenska. äntligen en svensk delkurs. läraren var lite humor också. när alla börjar ha kommit in börjar en kille som sitter längst upp å ställa en massa frågor, om att han är ny å hur vi brukar organisera oss, och om vi inte tycker föreläsaren borde ha kommit redan (då var klockan åtta minuter efter att vi börjat). alla bara öhh, va e d där för en dåre egentligen?, många skrattar. sen har vi en omröstning huruvida vi tycker att han skulle kunna hålla föreläsningen. innan omröstningen frågar han om det är ngn annan kandidat till föreläsarplatsen. han blir vald å så klart visar det sig då att det är han som är föreläsaren.
det var humor. lita annorlunda. man vaknade. var en sån därn morgon föreläsning från nie till tolv.

efter lektionen sen gick jag iväg till gymnastik huset. skulle spela badminton med pojkarna. det finns ngnt här som heter lunch badminton nämligen, från 1145-1245. det är rätt kul å träffa hans kompisar, även fast dom alla är juridik studerande. vi spelar å spelar å spelar. klockan blir ett, men det verkar inte vara ngn som vill ha salen. mittiallt är klockan kvart i tre å då kommer det in en ensam liten pojke (han var nog iofs i vår ålder). vi frågar å han säger att salen är bokad från tre. vi tycker det är lugnt å spelar vidare en stund till. vi spelade rund badminton på fyra, efter att en åkt ut blir det mke springande. det är riktigt kul. kändes ju nästan som man hade kondition då ju, när man orkade springa runt så pass länge som jag gjorde. kom t.o.m. till final några ggr. fast jag tyckte dubbel var roligast. de sa åt mig flera ggr att det är viktigt att kunna slå underhandslag, men att det var ännu viktigare att man hann ta sig till platsen, och de lyckades jag med. och sen rätt var det var så tog jag ett sånt slag. jag bara va hände, helt chockad att jag till slut lyckades ta en sån efter att dom sagt det typ tusen ggr. dessvärre hann jag inte med på returen. iofs sa det andra laget att jag hade haft min racket precis vid rätt ställe, men att min medspelare tydligen hade haft handen framför min racket å fångat den. då sa dom varför gjorde du så där hon hade kunnat ta den där, å medspelaren tyckte nej den var för snabb. motspelarna men hon hade ju racketen precis i rätt läge.

får se om det blir badminton på onsdag också. har sån hemsk träningsvärk i rumpan. haha. ltie mobbat kanske.

senare på kvällen såg vi på kung fu panda. den var väl helt okey, men inte lika bra som jag väntat mig. wall-e var mkt bättre. handlar om en ensam liten robot som måste städa upp på jorden eftersom människan skräpat ner där. robotorna är det enda som som lever kvar på jorden, medan människan har flyttat ut i rymden.
den borde ses! är rätt söt på ngt vis och rätt annorlunda.

nu ska jag äta frukost klart å sen antingen svara på brev eller läsa i ngn av mina skolböcker.
hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0