igår

var en helt bra dag, om än lite seg start. Vaknar först av att han klocka ringer. Han går till skolan och jag ställer min klocka å ringa lite senare. Vaknar av klockan som ringer, men bestämmer mig för att somna om. Vaknar igen efter den märkliga drömmen om den altruistiska handlingen. Bestämmer mig för att jag måste börja gå upp så det är städat å klart när han kommer tillbaks för lunch. Ligger ännu kvar i sängen då han kommer hem. Tvingar mig upp. Dammsuger hela stället då vi skulle få besök senare ansåg vi att det inte borde ligga dammhögar över allt. Får jätte varmt och byter kläder, därefter stressar jag iväg till lektionen. Är lite sen, men det gjorde ingenting då läraren ännu stod å fixade med tekniken när jag kom. En kompis kom ännu senare å då hade han (läraren) just fått grej på sakerna.

Lektionen gick förvånansvärt snabbt, trots att det är samma lärare som vi hade i den sega sömnbringande delkursen. Det var riktigt kul, man såg verkligen hur mkt läraren brann för sitt ämne + att han fick hålla den på svenska, vilket också var ett plus för oss. Pigg och ivrig att få börja läsa boken, fick nämligen en känsla av att jag verkligen ville läsa boken, ger jag mig iväg till bokhandeln.

När jag kommer hem, efter att jag fört in cykeln till sin sovplats, språkar jag lite med våra besökare. Är hungrig så jag värmer på gårdagens soppa. Gårdagens middag var väldigt kretiv. Kokade nudlar, och stekte grönsaker, och sen när det var klart kokade jag potatis- och purjolökssoppa. Medan jag väntade på att den skulle bli klar äter jag nästan upp alla grönsaker och nudlar. Lyckas behärska mig och tillslut är soppan äntligen klar så att jag kan blanda i nudlarna och grönsakerna i den. Blev riktigt smarrigt.

Tillbaks till inläggets rubrik dårå. Efter att gästerna farit vidare till sin slutdestination för kvällen börjar det verkliga problemet - att komma på ngnt att äta. Valet står mellan grannens och resterna som är frysförpackade. Frysmaten vinner. Spagetti och köttfärssåsen värms och kommer fram till att köttfärsröran var riktigt god. Medan jag sitter där funderar jag om jag vill steka såna därna goda grönsaker igen. Till slut när jag väl bestämt mig inser jag att jag kommer komma försent till mötet med min "pluggmate". Messar henne.

När jag väl kommer dit sen sitter hon redan å pluggar. Blir värsta förvånad för vi brukar ta typ två tre timmar innan vi kommer igång med det vi egentligen ska göra. Blir ju bara till att göra likadant. Där sitter vi nu då från efter sex till efter tie. Rätt mysigt på ngt sätt. Detta kan ju bara betyda en sak - vi börjar lära oss, vilket förbättrar vår disciplin.

Undrar om jag nu fick med allt som jag skulle säga. Det är väl nog lugnt kommer ju antagligen snart ett nytt inlägg för idag. Detta inlägg baserade sig alltså till största delen på gårdagens händelser, alltså händelserna från torsdagen den fjärde december för den som inte hängde med i alla svängar. Kan vara komplicerat och invecklat att göra det när jag pratar så kan tro att det är ännu svårare när jag skriver.

Hej så länge nu då!
^^,

____________________________

Men nej det fick jag inte. Det jag mer hade tänkt säga var att jag har börjat drömma märkliga drömmar.
Drömmen natten till igår (alltså natten till torsdagen) handlade nämligen om: pappa. Marsö. tjuren.
Undrar vad den drömmen försöker säga mig.
Ngt undermedvetet budskap måste ligga dolt i det hela.
Hmm.

Kommentarer
Postat av: Martina

Ja men visst var det mysigt. Det går så mycket lättare när man är två.. Bra nästa vecka när vi ska plugga på samma saker.. Vi börjar ju få ett flow äntligen..



Vi ses snart ;)

2008-12-05 @ 13:42:00
URL: http://blondeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0