alkohol ifred

Intressant hur samma situation kan kännas så annorlunda på två olika platser. När jag är hem-borta känns det skönt att vara ensam och jag trivs med det. Men här känner jag mig oftast bara ensam när jag är själv. Tycker det är konstigt på något vis då jag egentligen tycker om att vara ifred. Samtidigt som jag uppskattar att få vara ifred gillar jag att vara med människor, för det är sådan jag är egentligen, social.
 
En annan sak som jag har märkt skiljer sig från plats till plats är alkoholvanan och -hetsen. Där kan jag vara nykter och party, och ingen tycker det är något konstigt med det, fast det beror nog lite på vilka jag är med. Det är väl några där som tycker att det hör till vår kultur att dricka för att kunna vara social och gör man inte det så är man "tråkig", typ. Jag är ändå rätt van med hur folket där fungerar, så det är lugnt. Visst händer det att det dricks där också, oftast på krogen med en drink i vardera hand och några shottar på sidan av, men ändå.
 
Här är det som att det på något vis inte fungerar att inte dricka. Jag tror studentkulturen börjar nå fram, trots det är det ändå som att det är mer accepterat här att inte dricka, ingen som hetsar, ingen som uttrycker misstycke. Jag förstår inte. Några veckor till och från då jag brukar roa mig med att inte dricka, även om jag är en van icke drickare så är det svårt. Livet här är så annorlunda på något vis. Det faktum att det finns förfestställe, pub, nattklubb och efterfestställe (ibland även efter-efterfest) här inom femtiosju meters radie gör inte det hela bättre direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0