resterande aprilmånad

Blev som vanligt ett evinnerligt flängande, så som det nästan alltid brukar bli när jag är på Åland. Ett missförstånd och en storm fick mig att skjuta upp min tillbakaresa till Örebro. Detta innebar att tilbakresedagen blev väldigt stressig. Han knappt hem innan jag måste skynda vidare till nästa programpunkt. Fast det gick ju bra det med även om det blev lite försenad ankomst till dit. Trots den stressiga dagen och kvällens arbetspass så ledde den vidare till Strömpis på en nattklubbskväll inne i stan, och även vidare på en liten efterfest.

Helgen som följde var det dags för Tjällossningen igen. Träffade lite nygamla folk men även lite ålänningar som jag inte visste var inne i overallskulturen. Var roligt att vara på Bärseback "omringad" av ålänningar. Lördagen jobbades det på Bryggan igen, mitt i det fina vädret och allt som hände. Fast jag hade rätt skoj ändå med disneymusik och allt. Denna kväll blev det Frimis. Tror även det var denna kväll som jag skadade foten pga obalans.

Veckan (den sextonde) som följde blandades av lite allt möjligt. Måndag blodgivning och möte. Tisdag alkoholutbildning på Kåren. Onsdag jobbades det på Kåren varefter det blev livsmedelssäkerhetsutbildning, när den slutade gick jag även en sväng förbi och fixade deras avlopp. Torsdag jobbades det på Kåren igen. Fredag spelkväll på Enrisvägen och när vi anlände hem gick vi vidare till Publicum, och därifrån vidare till yutterligare en efterfest hos honom. Lördag var det Strandfest. Det var roligt med alla lekar och allas klädsel och allt. Riktigt mysig fest.

Veckan därpå hände inget speciellt. Jobbade på Kåren och till helgen ordnades det togafest efter provföreställningen av Troja.

I stort sett var det hela april. Märkligt vad vårmånaderna går snabbt,
synd bara att inte vädret hänger med i farten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0