maj som varit

Maj började lugnt och varmt. Kändes som vårens värme hade hunnit ikapp månaderna till slut. Där på onsdagen låg jag och en kompis ute och solade i några timmar som varvades med lite badmintonspelande. Det var så skönt att gå omkring i kjol igen. Visste inte att ett plagg kunde vara så behagligt. Jobbade igen på Kåren och på den kvällen var det pubpremiär. Jag och en kompis skulle på burleskfest in till stan så vi var klädda därefter. Tyvärr var det mycket högre inträde än vi räknat med så vi vände hemåt igen. Gick tydligen till Publicum en sväng den kvällen och sen drog jag med folk på efterfest till mig. Det var en riktigt nicelig kväll, även om man kanske var lite i blåaste laget dagen där på när man var i skick att känna och se igen. Haha.

Det var roligt att gå på "bartender-utbildningen", lära sig hur man skulle använda en shaker bland annat. Blev så ivrig att jag ville blanda drink när jag kom hem, dock hade vi varken "rätt sorts shaker" eller något att blanda med.

På torsdagen bakade vi både pizza och bröd. Mitt i allt ringer det på dörren och jag blir fundersam och tycker inte att vi väntar besök. När jag väl går till dörren och öppnar står tre ålänningar där (eller nåja en ålänning, en svensk, en finsk). Gissa om man blev förvånad eller. Haha. Surprisevisit igen, tur att inte alla resten, som också planerade komma, kunde komma för då hade det blivit överfullt och kaosigare än vad det nu blev. Jättekul att träffa mina vänner igen. De blev en rätt blandad helg med mycket kortspelande. Riktigt kul. Fredagen var det shoppingdags och vi blev i stan tre fyra timmar, och när vi stod och väntade på bussen kom vi fram till att vi hade arton kassar med oss hem, med varierande innehåll. Där på kvällen natten morgonen (hade väl egentligen hunnit bli lördag) så bastade några av oss från halv fyra till sex. Därefter följde en med oss hem och vi satt alla tre och spelade uno till nio på morgonen. Var rätt nice. Men gissa om man var trött på lördagen sen när man skulle upp. Haha. Mina kompisar var rätt lustiga då de skulle fara dagarna efter varandra. Men så kan det också vara ibland. Söndagen blev det till slut fint väder, synd att det inte kom tidigare och där på kvällen såg vi smygpremiären av vårt spexsm-bidrag Troja.

Igår var jag hundvakt hela dagen och lurade med mig en kompis på promenad (fast det nog i stort sett var hon som "lurade" iväg med mig), som resulterade i en dryga två timmars skogspromenad. Underbart mysigt att vandra i skog och mark, gott att känna skogslukt igen, även om jag nog kanske inte kände så mycket. Såg tre ekorrar på samma plats typ, de är ju för söta.

Och nu är det idag. Får se hur den här kvällen slutar. Ska jobba på Bryggan igen, men har faktiskt blivit tilldelad en mer ansvarsfull post denna kväll. Samt att vi har en person som ska provjobba idag. Det ska bli spännande att se. Det ordnar sig säkert på ett eller annat sätt. Troligtvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0