söndag tolfte februari

Över till Göteborg och Melodifestivalens andra delfinal för året.
Dock är recensionen efterskriven, så kommentarerna kommer vara lite diffusa.

Ulrik Munther - Soldiers
munter låt, haha, som sjöngs av en ung pojke med munspel och gitarr, "nynnar-vänlig-låt".

Top Cats - Baby doll
rockabilly-aktig, scenframträdande: en spelade piano med foten, en stod spelandes på cellon.

Sonja Aldén - I din himmel
scenen var fin med sin dimma och bro, låten lät som hennes förra.

Andreas Lundstedt - Aldrig, aldrig

...kommer den gillas, en fjärdedel av originaluppsättningen av alcazar, bortse det inget kvar.

Timoteij - Stormande hav
ogillade klädseln, men låten var hygglig, det är något med deras röster.

David Lindgren - Shout it out
bra fartfylld låt, iklädd kostym, vilken han även breakdansade i, lät dansarna stå i centrum.

Mimi Oh - Det går för långsamt
...och jag kan inte annat än hålla med hennes titel, ett plus för färggladhets-klädseln.

Thomas Di Leva - Ge aldrig upp
han är sitt vanliga flummiga själv, inte så schlagrig kanske men stämmer in med hans låtstil.

Brought to you all with little help from my friend.

Lite kul ändå att jag lyckades pricka in de fem låtar som gick vidare till andra röstningen.
Låter lite som jag har lite halvkass musiksmak om det är fem av åtta låtar som jag lite smågillar. Illa.

Ännu ett härom dagen självciterat citat:
"fick den hjärnan på låten av huvudet" men även:
"varför har jag en massa konstiga hjärnor på låtar för"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0