söndag femte februari

Nu ska jag skriva en liten sammanfattning av gårdagens Melodifestival, del 1 i Växjö,
den första för året, programledarna var tre till antalet, och tusen till glittrandet.

Sean Banan -  Sean den förste banan
kommer troligtvis bli discohit och sommarplåga, poppigt glad låt.

Abalone Dots - På väg
countryaktig musik sång klädsel, med tre ovanligare instrument på scen.

The Moniker - I want to be Chris Isaak (this is just the beginning)

hitta ett längre låtnamn liksom, märklig klädsel, slow men med glada toner.

Afrodite - The boy can dance
klädseln var rätt snygg, om ändock lite korta, låten var monoton.

Dead by April - Mystery
alltid kul med något annorlundare, gillade låten och scenutstyrseln, intressant.

Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen
första reaktionen "ser ut som en vampyr", låten lät släpig.

Loreen - Euphoria
"ser ut som the ring-tjejen" = bra reaktion?, filosofiskt blåsig låt, artistiskt scenframträdande.

Enough with that.

Filmen, Friends with Benefits, var rätt bra. Lite ovant att se Mila Kunis i film, är van och se henne som Jackie i serien That's 70's Show. Men hon passade ganska bra som filmskådis också, hade en annorlundare roll än man igen är van att se henne som som Jackie.

Över till kvällens besvikelse. Aladdin Mörk Chokladask, som jag har längtat och letat och försökt få tag i den. Till slut lyckas jag hitta den i mitten av ett stort chokladasktorn längst in. Kämpar med att få fram asken, måste lyfta ner hela de andra tornen så att jag verkligen når in till vad som ser ut som den sista mörka asken. Ett stort plus var dock att jag fick den för tjugoen kronor billigare. Känslan när jag gick upp till min kompis igår var:
"min besatthet behövde inte gå till galenskap, jag fick tag i en ask till slut"
.

Dessvärre var inte de mörka choklad pralinerna så fantastiska som jag hade förväntat mig.
Och det mina vänner är resultatet av för höga förväntningar.

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, både vampyrer och The ring-tjejer, man kan ju undra vad vi kollade på? :P Bra sammanfattning!

2012-02-08 @ 13:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0