julshopping

blev det av av idag, fast inte i den vanliga bemärkelsen. Köpte nämligen julinslagningspapper (eller uteslutningsprinciper, hmm vad passar bäst?), trettio (oups) julkort, plus ett A4 brevkort. Gillar att coop har "köp 1,5m julpapper för 5kr"-automat. Förra året (eller vare ännu längre tillbaka?) hade det ett svart papper med stora röda blommor på (eller vare bokhandeln som hade det?) som var riktigt snyggt. Idag hade det ett silvrigt med små filurtomtar i grupper om tre utspridda lite här och där på pappret, så att det ska se så där spontant ut, men egentligen blir det symmetriskt ändå på "lång sikt". Köpte även ett svart papper med söta tomtar på.

Lite kul på matbutiken där jag handlade det tredje juliga för idag, julfrimärkena. Jättefina märken verkligen. Framför mig vid kassan står det en kund som handlar enbart köttprodukter för femhundra kronor, alltså mycket proteiner, och efter kommer jag där som handlar spaghetti, ris och potatismos, alltså bara kolhydrater. Haha! Fast det blev en mjölk också så var nästan okey. Haha.

Gillar att man på en del butiker kan köpa såna där goda chokladtryfflar för 18 - 20 kr per ask. Råkade visst köpa två askar sånt idag, annars köpte jag inga direkta onyttigheter.

Kommentarer
Postat av: M*

- haha vad kul! kram!

2011-12-05 @ 18:11:24
URL: http://ILROMANISTA.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0