volleybollande

I onsdags blev det en riktigt trevlig volleybollkväll med fint väder och jämna passningsbara lag, som i att det blev mycket passningsspel. Riktigt kul och vi kom fram till att fyra mot fyra var ganska lagom. Synd bara att alla inte är lika sportsliga mot alla.

I torsdags, alltså igår, var det volleyväder så vi försökte få ihop lag till spontanvolley, men det gick sådär. Många människor meddelades, motsade medspelandet, medan mindreantalet mycket modiga medgörliga medspelare metodiskt medverkade.

På tal om allitteration. När jag satt på båtbussens morgontur på väg till färjan (lördag fjortonde maj) satt jag och skrev lite på min papperspåse. Blev rätt långt och klottigt. Här kommer jag ordagrant (med eventuella tilllägg) återge det jag kan uttyda av mina kråkfötter. En del meningar fick ganska konstig meningslös innebörd.

Verbala vinster vårdar varje (vackert) vandrande varelse. Verkligheten vi värderar varierar väldigt. Våren verkar vandrat vidare. Våra (västliga) vindar viner vackert värmande. Vi vårdar varandras vishet, värderar varje visit. Vidskepelsen vänder våra vänner varsin vrå. Vackert viskande vindar visar vägens val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0