är det alltid så?

Det blir alltid lika ödsligt och tomt i rummet när man packar ihop det sista för att bege sig tillbaks hem igen. Tänk att ännu en sommar redan har hunnit passera. Inser till slut att det inte var igår som sommaren och jobbet med den började. Det börjar bli närmare tre månader sedan. Går tiden alltid så här snabbt? Visst har man haft en underbar sommar, vet inte att det är något som jag har velat göra som inte blivit av. Det enda är väl kanske att jag inte har hunnit eller egentligen inte riktigt haft tid heller att fara hem över en helg och hälsa på ödsligheten där hemma i studiestaden.

 

Sommaren har varit fylld med mycket volleybollspelande och av nya bekantskaper och många gamla som fortfarande har sin charm. Mycket jobbande som somrarna allt som oftast ser ut nuförtiden, kanske att man börjar bli vuxen? Har hunnit med en relativt hel Rockoffvecka också (om man tänker vecka som sju dagar så blev den ju hel). Inte lika mycket simmande som det brukade bli förr i tiden, kanske att man verkligen blir badkruka med åren? Dystert det då, då dagliga dopp diskuteras dramatiskt, för förvånansvärt förfärligt farligt fara förstorat fotbad.

 

Dagens resa har just bara börjat och jag mår redan sådär. Dessutom såg jag att min mobilräkning hade hunnit bli hemskt hög, illa, känns som jag registrerat mig för ett fakeabonnemang, men som tur är så går det ut i oktober och det börjar ju nästan bli snart. För att återgå till mitt stycke om resan. Den där frukosten var inte så hygglig som priset verkade. Jag menar när man får en hel pastasallad för mindre än vad en enstaka räksmörgås kostar, då borde man kanske passa upp och inse att någonting är lurt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0