ciderlådan

börjar bli ett tag sen nu men jag gjorde ett tappert försök i alla fall som resulterade i att jag åkte ut först, men det var oerhört skönt att gå och sova. Dock hävdar jag fortfarande att jag hade klarat det om jag hade ätit ngt mitt i, fast det är ju enbart mitt fel att jag inte hade vett att be få beställa mat. Visade sig nämligen att jag inte riktigt gillade philladelphia mjukost som pålägg, vilket var synd för det hade suttit fint med en liten smörgås. Lite lustigt var väl kanske att den enda som klarade det ville ut på krogen efteråt. Det enda som jag tyckte var lite dumt var att ingen berättade att all kvarvarande dryck tillfaller kontrollanterna. Tycker ändå det är en viktig "regel" och många hade säkert inte varit med förut och var inte medvetna om att så var fallet. Strax efter tio kommer en deltagande kompis över till oss. Stackars badkar, fast det är inte första gången det händer. Det är bara så att fulla folk faller.

Första snön, som stannade, kom nionde november, alltså samma vecka som ciderlådan, dock försvann den redan söndagen samma vecka, dagen efter ciderlådan. Synd på all den fina snön. Konstigt ändå att alla, speciellt bussarna, fick såna förseningsproblem av lite (fast det var kanske rätt mkt) snö. Jag anser att dom vid det här laget borde vara ganska vana vid vinterväglaget här i Norden. När man till slut vaknar på söndagen och ser hur all snö är borta blir man lite nedstämd. Den som var så fin. Mina första tankar den dagen var: det blev inga snögubbar, det blev ingen krog, det blev inget märke.


tyckte det passade bra in med en liten snöbild här.
ps. ngn som vet hur man får bort den svarta
ramen runt bilden och vill hjälpa mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0