börjar från början

med helgen för två veckor sen (eller vad det nu blir) som nu är historia. Det hände väl inte så mkt då och där. Grythytteskolan såg annorlunda ut på ett bra sätt. Maten var god, speciellt de inlagda gurkorna som jag fick en hel skål för mig själv eftersom ingen annan verkade intresserad. Frukost och välkomstsmörgåsarna var smarriga med mjukost vanlig ost skinka sallad tomat gurka. Dom gick verkligen åt, men som frukost var det lite lite tyckte jag, hade väl väntat mig mer av en kockskola, typ frukostbuffé bord, eller ngt liknande. Fast egentligen kom vi ju inte dit för att äta, även fast det kändes som det var det vi mestadels gjorde. Föreläsningarna var intressanta. Var en annan föreläsare än förra årets fadderläger, men alltid bra med variation, även fast jag gillade det förra bättre.
Men första gången är väl alltid bäst av det mesta, inte sant?

Lördagen slutade med att vi delades upp i två olika läger. Några av oss i vårt läger bestämde oss för att spela maffia, som slutade med att det blev tre eller fyra ggr till och med, tills klockan mitt i allt blev ett i natten. Det var rätt kul vi var tolv stycken plus minus några. Fastän jag kanske inte var den mest framstående "spelaren" då jag hela tiden i efterhand kom på värsta braiga storysarna, men då och där så var det idétorka totalt. Blir alltid så nervös att prata inför folk, även fast det nu i detta fall inte ens behövde vara sant. Kanske det som gör det hela svårare, bristande fantasirikedom? Hmm, måhända att så är fallet.

Sammanslaget så var det en helt trevlig helg, dessvärre var inte vädret riktigt med oss så vi blev inte ute så mkt. Det var även lite synd att vi, som sagt, blev uppdelade att bo på två helt olika håll, blev inte samvaro på samma sätt då liksom. Inte blev det något dopp för den delen heller. Hade varit kul att komma gåendes där helt sonika iklädd endast badbikini och traska ner i vattnet och sen fort upp igen antagligen. Vattnet låg nämligen precis vid skolan, och satt man i fikasalen så såg man allt som hände utanför på gräsmarken runtom, till skillnad från matsalen som var nere i källaren, så hade nog känts mest dumt att ha publik när man gåendes där i för lite kläder.

Slutresultat,
skulle kunna tänka mig besöka grythyttan igen,
eller kanske flytta dit, då hyran är otroligt låg.
Dessutom har de tydligen fina stränder där,
något som jag saknar här i centrala örebro.

Kanske man ska bli kullinarisk kock istället, som planen en gång var?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0