gott och blandat

tydligen hade jag inte skrivit ngnt alls om min två dagars fältstudie vid geriatriska avdelningen vid örebro universitessjukhus. det var intressant och lärorikt. lite synd dock att man bara går första terminen för fick inte hjälpa till med så mkt. bortsett från det var det rätt kul. personalen där verkade rätt trevlig. lite kul vad en del sjuksköterskor tyckte om undersköterskorna. men antar att det alltid är någonting sånt på en arbetsplats.

första dagen, 9.2, jobbade jag från 14.00 - 21.45, och
andra dagen jobbade jag från 6.45 - 15.45.

tiderna i sig är kanske inte så intressanta, men skirver upp dom någonstans mer än mobiltelefonskalendern för att ha lite mer koll på var och när fältstudien ägde rum.

annars händer det väl som vanligt inte så mycket här. lika trött som vanligt och lika mkt dunkadunka från grannen som vanligt. alltså är allt som vanligt. ikväll ska man läsa och skriva tentan. imorgon är det sittnings dags och de långväga besökande gästerna kommer hit någongång under dagen/kvällen. vet inte alls vilken tid de dyker upp. hoppas bara att det inte är allt för tidigt. bäst skulle det vara om de kom hit omkring halv nio tio någongång, men de lär de ju inte göra för det lär knappast ta så många timmar ifrån båten till hit.

nu ska jag gå och äta apelsin-mandarin och sen bege mig till skolan för att fixa med hemtentan.
lite så där lagom mkt blandad information idag. fast jag först mest egentligen hade tänkt skriva och berätta om mina fältstudiedagar.

men det blir ju aldrig som man tänkt sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0