dagens gycklande

Visade sig endast bestå av en audition till julkalendern. Gick till mötet för det brukar vara så roligt på dessa möten då vi sjunger och har sångövningar, improviserar och har teaterövningar. Dagens audition hade även den en liten intervju till en början. Därefter följde en improviserad fortsättning på en händelse. Idag var det midsommar och jag hade glömt köpa senapssill till min stora fest som skulle börja om ett par timmar. Alltså lika med att man är lätt i panik. Det gick rätt bra, jag fick, typ, med mig sillen till festen.

Sjöngs gjorde det också en låt. Idag blev det Balladen om lilla Elsa, även den med Dia Psalma. Kan ju inte ändra på ett "vinnande" koncept. Hann dessutom inte planera in någon annan sång så då är det lättare att ta en sång som man redan kan, eller åtminstone trodde jag kunde. Men funkade med lite omsjungningar mitt i också. Till min glädje sa de att det fanns några ljusheter i mina toner, att jag till och med prickat några toner rätt. Blev glad. Trodde inte alls jag hade det i mig. Det kan bli stort det här. Till nästa audition ska jag försöka lära mig någon "avancerad låt", eller bara ta en av de tre man fick välja mellan.

Tydligen som en "trend" att jag "ska" vara sjuk vid auditions.
Vi får väl se och höra hur det gick senare då de hör av sig.
För att inte tala om nästkommande audition nu i helgen.

Bra att man inte får för sig att baka bröd mitt i natten.
Det bakades från klockan halv tolv till typ tre am.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0