första veckan

på Åland har gått snabbt och nu är jag snart på väg att börja andra veckan på sommarjobbet. Lite förvirrande att ha lediga dagar så här mitt på en vardag och sen börja sent för att jobba kväll, men det ska nog bli rutin på det också.

Idag har jag redan varit vaken flera timmar, hunnit äta och duscha, och börjar känna mig rätt vaken. Men vart tog det vackra sommarvädret vägen?

I lördags, fjortonde maj, kom jag till Åland. Blev hämtad av en kompis, och vi for på lite ärenden och sen skjutsade hon hem mig. Skulle fixa mig i ordning till Lantisfesten, med sitt lite udda tema "olle frankman, kalsongfylla eller fighting". Vi gick som vanliga civila människor. Jätte skojig "hemmafest", ingen krogstress. Tre am blev vi hämtade av en riktigt schyst grabb som körde en snygg bil med discoljus innanvändigt. For till stan, släppte av två, for ut till Lantis hämtade mer öl, for till Gottby släppte av en och plockade upp han som ringt om skjuts, händelsevis nog var en annan kompis också dit så vi plockade upp han med, och for tillbaka på efterfest till honom till kl åtta am. Sov över där till söndagen och var hemma runt halv sex pm. Fem facebook fria veckors dag.

Måndag sextonde maj,
började sommarjobbet och det gick nog hyggligt tror jag, och på tisdagen sen hade jag ett långt kvällsskift. Tre dagars inskolning, en dag ledigt, och sen räknades jag som en vanlig arbetare.

Onsdagen, den artonde, hade vi premiärvolleybolls spelande på Åland. "Våran" plan var lite hård eftersom det hade regnat, men vi började spela ändå tills att vi nästan direkt insåg att här höll det på att bli en plaskdamm. For till en annan plan där de tydligen hade satt upp nya nät precis samma dag. Spelade där från halv sju kanske till strax efter tio. Sen for vi på bolljakt som vi även fann. Skjutsade hem en och upp en sväng till en annan, för att senare kunna sno hennes bil.

Torsdagen
hade vi en sån härn trevlig spontandag. Körde in till stan plockade upp henne och for och handlade, vidare till en kompis på planerad fika, åt kakor och drack kaffe. Han skulle på jobb så vi for vidare i vår spontantur då vi ändå var i Strandnäs där vi visste att han som plockades upp i Gottby bodde. Gick runt och sökte länge, men fann inte hans namn. När vi skulle fara så kom han precis ut. Haha kändes lite dumt. Gick upp och kikade på hur han bodde ett tag, sen for vi när han for, via en tredje och kidnappade med henne till Lemland på spelkväll dit vi var på väg, dit även en långväga kompis hade hittat ut till.

Lördag tjugoförsta,
våldgästade jag han i Strandnäs igen, eftersom jag inte fick tag i någon annan. Tio minuter på en km är väl ganska bra promenadtakt? For med hans coola fyrhjuling och käkade och sen klättrade vi i trappor och berg, kikade på utsikten och vidare till hans en kompis som ville ha dit honom. Där åt vi tårta och folket där snackade om Arken och vi tyckte det lät ju rätt skoj, vi (som i han) tog en öl, så jag fick köra ner till Select för att köpa en tandborste (och muuminläsk, eller maskinläsbar, välj själv) och sen vidare upp till Skrakvägen där hans andra kompis hade öppenbar. Där hängde vi ett bra tag och vi (som i jag) fick för oss att gunga, men det blev rätt knepigt att gunga och dricka samtidigt, men vi fick in tekniken efter ett tag. Därefter begav vi oss till krogen. Var riktigt trevligt med spontanfestande samt spontankrogande.

Söndagen var man ganska trött på jobbet, man får ju ganska mkt skylla sig själv, men allt flöt på bra. Cyklade tillbaka cykeln mha bilen, sen for vi och handlade lite och vidare ut till Lemland. Där rotade jag igenom en massa onödigt sparade saker på jakt efter skolkatalogerna som jag inte fann (förutom en). Sökte även mina tecknepärmar, som visade sig senare ligga i mitt rum. Spelade lite spel, skjutsade honom tillbaka till stan och sen hem igen.

Måndagen tjugotredje var jag också ledig så fick för mig att efter sex fb-fria veckor var det dags att ta tag i socialiteten igen, och det gjorde jag också. Tog betydligt längre tid än jag trott, även fast jag bara hade tre nya röda rutor/flaggor som gemensamt blev trettiofem. Hade tio nya vänner, var längesen någon sist la till en. Blev beordrad att inte fara iväg till stan och simma eller vad jag nu hade tänkt mig, så stannade hemma och spelade spel istället med resten av den kvinnliga delen av familjen.

Nu är det tisdag och jag måste skynda iväg på jobb nu.
Får se hur ofta fortsättningsvisa uppdateringar skrivs.
NU var det bra för denna gång, hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: Mia

Kul att allt verkar gå bra, med jobbet och allt :D

2011-05-24 @ 20:32:56
URL: http://somenstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0