måndag sjunde mars

Dagen började med att jag gick och sällskapshandlade med en kompis till willys. Trevligt med lite mathandlarsällskap, fast jag nu egentligen inte skulle ha någonting. Alltid trevligt med en liten promenad.

Väl hemma sen åt vi väl antagligen någonting i matväg. Han gick iväg på måndagscaps, och jag stannade och stökade i ordning i köket så det skulle gå att påbörja fastlagsbullebakandet. Runt halv nie kom min mathandlarkompis över och vi sällskapsbakade. Hon var en mycket duktig assistent. Medan degen jäste kollade vi runt på lite bloggar och bilder av diverse slag. Dock var hon tvungen att gå och passligt nog kom karln hem just innan hon gick.

Alltid bra med växelverkan. Knådade bullarna och slängde in dom i ugnen. Sen lät vi dom kallna på diskställsgallret eftersom det stod att de skulle svalna på galler.

som sagt så skulle de svalna på galler.

bullarnas svalningsplats.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0