förra helgen

var två åländska kompisar från kth här på snabbvisit. De kom hit mitt i dagen på fredagen, vår plan var att vi skulle se örebrospexet: dracula eller skriet från spa-avdelningen. Jag var hemma och lagade tårta för jag tänkte vi kunde kalasa lite för dom i förskott när de ändå var här på besök. Det blev en jordgubbstigertårta, botten var tigerkaka och sen fyllde och dekorerade vi den med jordgubbar och grädde. Fast dom tyckte vi skulle äta någon middag också, vilket jag inte hade tagit i beaktande att folk kanske brukar vilja ha mat, så vi lagade ugnslax. Den var lite roligt förpackad för varje bit var vakuumförpackade var för sig plus att det även var en ytterpåse runt, och alla bitarna var i olika storlekar, men enkelt var det och gott blev det, favorit recept i repris.


På kvällen efter det underhållande spexet lagade vi våfflor för det var någon som hittat på att det ska finnas en våffeldag. Smeten som stod skulle räcka till tio stycken, blev bara fyra. Men goda var dom, och på det blev det efterrättstårtan.

Lördagen vaknade vi alla runt nio. Strax därefter fick två besökare, och de tre gick sen iväg på sitt lilla uppdrag. Medan vi andra tre drog in till stan en sväng. Tittade på lite kläder och det köptes fin choklad. Testade faktiskt bara ett av alla plaggen man såg. Vinkade av vännerna vid tåget och smet iväg med första bästa buss som kom. Väl hemma solade jag på sängen i det fina vädret som lyste in. Sällskapshandlade med en kompis från ovanför och joinade jag de första tre på deras ställe. Där var livet och rörelsen i full gång. En del fullare och segare än andra. Det slutade med att alla lag blev godkända.

Jag hjälpte till och städa, och sen gick vi två hem och såg film,
vilket faktiskt resulterade till tidigt i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0