diverse

Lagom tills det började bli ngn ordning på skrivandet så upphörde det för en tid.
Tio ggr har jag tränat sen sist, och två ggr till är inbokade för den här veckan.
Härom sistens när jag skrev nämnde jag inte den dansanta kvällen på ritz som blev bättre än utgångsläget antydde.

Lagade faktiskt korvsoppa till middag idag, dock efter träningen, så middagen blev nog lite i senaste laget. Till en början var soppan för salt, men det ordnade relativt upp sig efter att jag hällt i ingredienserna och börjat krydda den. Däremot visade det sig att kastrullen jag börjat i var på tok för liten så fick hälla över det i en större, tur att vi hadd en sån, annars hade det var jobbigt. Det hela slutade med att soppan blev riktigt god, men lite i pepprigaste laget, fast man kände smaken av allting så då kan det inte vara för starkt.

Skönt att ha köket upprätt och diskat och fint. Bra start på ny vecka, träning + korvsoppa + uppdiskat. Dessutom finns det gott om soppa kvar till imorgon eller om, så önskas, till matlåda som kan frysas in. Ännu skönare att ha två träningar till inplanerade för veckan. Ska bli skönt att få lite rutin på tränandet. Måste dock komma ihåg faddermötet imorgon kl fem i samma lokal as usual.

i'd rather be with you,
say you want the same thing too,
say you feel the way i do

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0